1

افزایش ظرفیت خدمات درمانی کرونا/ مشکلی در تامین دارو نداریم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ظرفیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی در کشور گفت: مشکلی در تامین دارو نداریم.

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، قاسم جان بابایی ظهر یکشنبه در حاشیه ستاد کرونا استان بوشهر اظهار داشت: ورودی بیماران به بیمارستان‌ها افزایش یافته و امروز ۴۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۲۰ هزار نفر سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش خدمات سرپایی به دنبال کاهش اثرات بیماری هستیم اضافه کرد: با ارائه خدمات درمانی به موقع امکان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش می‌یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به منظور افزایش ظرفیت بستری و درمان بیماران کرونایی به صورت سرپایی، مردم نگرانی بابت دریافت خدمات نداشته باشند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم گروه‌های جهادی و خیرین مثل گذشته مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند و در این موقعیت حساس با ورود به بیمارستان‌ها ضمن کمک به این مجموعه در کنار بیمارانی که نیاز به کمک دارند، قرار بگیرند.

جان‌بابایی ادامه داد: افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها باعث افزایش مصرف دارو شده است و با توجه به واردات انجام شده و تولید داخلی مشکلی در زمینه تأمین دارو وجود ندارد.

وی از افزایش بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های پخش دارو به دلیل مصرف بالای دارو خبر داد و بیان کرد: در این شرایط بیشترین و مهمترین مشکل بیمارستان‌ها تأمین نقدینگی و تزریق مالی است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بدهی ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومانی هر دانشگاه به شرکت‌های دارویی، افزود: بخش عمده بدهی دانشگاه‌ها در زمان حاضر مربوط به بخش دارو و مطالبات مربوط به کرونای کارکنان است.

وی با تاکید بر همکاری سازمان برنامه و بودجه در تأمین نقدینگی برای تأمین دارو و پرداخت مطالبات قانونی کارکنان گفت: اولویت تأمین سرم با بیمارستان‌ها است و معتقدیم کسانی که نیاز به سرم دارند بهتر است در بیمارستان باشند.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرعت واکسیناسیون نگرانی‌ها را کاهش داده است خاطرنشان کرد: جمعیت بالای ۶۰ سال در بیشتر استان‌ها واکسینه شده‌اند و گروه‌های پرخطر نیز در دست اجرا است.