1

بازدید دکتر شهریاری از خطوط تولید واکسن اسپوتنیک وی

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از روابط عمومی گروه اکتورکو، دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به همراه برخی نمایندگان مجلس و هیئت همراه از خطوط تولید واکسن اسپوتنیک روسی در کارخانه اکتوورکو بازدید کردند

در این بازدید که حدوداً دو ساعت به طول انجامید دکتر علی نراقی، رئیس هیات مدیره گروه دارویی اکتوورکو و برخی مدیران این شرکت توضیحاتی در خصوص مراحل و ظرفیت‌های تولید این واکسن ارائه نمودند.
این شرکت توانایی تولید ۹۰۰ هزار دوز اسپوتنیک وی و ۳.۵ میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست.
برطبق گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نمود که نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در آذربایجان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بوده است.
همچنین طبق گزارش این خبرگزاری تزریق این نوع واکسن اسپوتنیک در سنین ۱۸ الی ۵۰ سال با موفقیت همراه شده و نتایج این مطالعات باعث شده است در شرایط بحرانی روسیه ، سرعت واکسیناسیون جوانان به سرعت بالا رود.هم اکنون واکسن اسپوتنیک لایت در ۱۲ کشور به صورت گسترده تزریق می شود و اثرات مطلوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.
واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی نموده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور می باشد.