1

دارو‌های تحت پوشش بیماران کرونایی در بخش سرپایی و بستری

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، مهدی رضایی؛ معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص داروهای تحت پوشش بیماران کرونایی اظهار کرد: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش دارو‌ها و خدمات بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل‌های تدوین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

او افزود: این دستورالعمل از ابتدای شیوع این بیماری، بروز رسانی شده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بر همین اساس و به موجب ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نسخه هشتم راهنمای تشخیص و درمان کووید ۱۹، دارو‌های هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و دارو‌های اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارند.

او تصریح کرد: این دارو‌ها پیش از این نیز در فهرست تعهدات سازمان قرار داشته‌اند که به موجب این ابلاغیه، برای درمان کووید ۱۹ نیز پذیرش و پرداخت می‌شود.

رضایی تأکید کرد: از تاریخ ۲۵ آبان به موجب ابلاغیه وزیر بهداشت و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، دارو‌های فاویپیرواویر و رمدسیویر، جهت درمان کرونا مبتنی بر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: سایر دارو‌های مورد استفاده اعم از دارو‌های مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، دارو‌های ضد انعقاد و آنتی بیوتیک بر اساس فهرست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می‌شود.