1

روحانی: روند کرونا در کشور کاهشی است/اقدام رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی تشویق فوق العاده‌ای برای دانشمندان

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور گفت: الحمدلله امروز شاهد خیز جدیدی در کشور نیستیم و البته نباید کامل از این مسئله مطمئن باشیم و مراعات‌ها باید ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ملی مقابله با کرونا گفت: در زمینه کرونا در مجموع می‌توانیم بگوییم که روند کاهشی داریم و این هفته نیز نسبت به هفته قبل، روند کاهشی داشتیم و البته چند استان حالت ویژه‌ای دارند و استثناء هستند؛ عمدتا استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان شرایط متفاوتی دارند اما در بقیه استان‌ها روند نزولی بوده است.

وی افزود: الحمدلله امروز شاهد خیز جدیدی نیستیم و البته نباید کامل از این مسئله مطمئن باشیم و مراعات‌ها باید ادامه داشته باشد امروز در کشورهای جهان در اروپا، روسیه، شرق آسیا و اطراف خودمان در همسایگان نیز تا حدی شاهد یک خیز و موج هستیم و کاملا باید مراعات کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آینده با قطعیت بگوییم که با خیز دیگری مواجه نخواهیم بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدام رهبر معظم انقلاب در تزریق واکسن داخلی کرونا که روز گذشته انجام گرفت، اظهار داشت: البته ماه‌های پیش خدمت‌شان این بحث را داشتیم و ایشان فرمودند که صبر می‌کنم تا زمانی که همه افراد کشور در سنین ایشان تزریق کردند، رهبری معظم انقلاب حتی نگفتند “من یک‌روز زودتر واکسن می‌زنم” و ایشان می‌توانست واکسن غیر داخلی استفاده کند اما گفتند که صبر می‌کنم تا واکسن داخلی بیاید.

وی با بیان اینکه این اقدام رهبری معظم انقلاب تشویق فوق‌العاده موثری برای دانشمندان ما بود، به ذکر خاطره‌ای از دفاع مقدس پرداخت و گفت: یک دانشمند ارزشمند در زمان جنگ یک کار مهمی برای ما انجام داده بود و با جمعی از همکاران خود سه‌ماه به‌صورت شبانه‌روز در یک سوله ماندند تا به نتیجه مورد نظر برسند وقتی کارشان تمام شد؛ بحث و بررسی شد تا چه نوع تشویقی از این دانشمند انجام بدهیم و وزیر دفاع وقت او را خدمت حضرت امام(ره) برد و امام نیز پیشانی او را بوسیدند بعد از آن ما هرچه می‌خواستیم این دانشمند را تشویق کنیم، قبول نکرد و گفت که بوسه‌ی امام(ره) را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنم و این بزرگ‌ترین تشویق در زندگی من است و چیزی نمی‌خواهم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: گاهی اوقات تشویق‌های معنوی با مسائل مادی قابل مقایسه نیست؛ دانشمندان این‌همه تلاش کردند و اگر الان میلیاردها پول به آن‌ها بدهیم مانند این اقدام و تشویق رهبری انقلاب نخواهد شد و ایشان گفتند که من از این واکسن استفاده می‌کنم و این بزرگ‌ترین تشویق دانشمندان ایرانی است. البته این تشویق شامل همه عزیزانی است که برای تمام واکسن‌های ایرانی تلاش کردند، از جمله برکت تا بقیه واکسن‌های داخلی.

روحانی گفت: ما مجددا از ایشان تشکر می‌کنیم و رهبری معظم انقلاب همیشه برای علم، دانش، تحقیقات و فناوری مشوّق بسیار بالایی بودند و فضایی که در کشور است، فضای علم، دانش و اختراع است و ایشان کار ارزشمندی انجام دادند.

وی بیان کرد: بسیار امیدواریم تا پایان این دولت که حدود 40 روز باقیمانده بتوانیم واکسیناسیون را برای افرادی که سن بالا و هم‌چنین شرایط پرریسک دارند، انجام بدهیم و زمانی که دولت را تحویل می‌دهیم چندین واکسن داخلی ما کاملا آماده باشد مردم با تزریق واکسن آرامش روحی و روانی پیدا می‌کنند و امیدوارم بتوانیم به رسالت و وظیفه خودمان تا را روز و ساعت آخر عمل کنیم و دولت بعدی نیز ادامه کار را ادامه خواهد داد.