1

سرمایه‌گذاری آلمان در صادرات دارو به کشورهای اسلامی

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از Salam Gateway، بر اساس گزارش اقتصاد جهان اسلام ۲۰۲۰/۲۱ از مؤسسه Dinar Standard آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۵,۲  میلیارد دلار دارو به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) فروخته است.

علاوه بر این، شرکت‌های آلمانی رابطه بسیار خوبی با کشورهای اسلامی در زمینه سرمایه‌گذاری دارند. در ماه اکتبر ۲۰۲۰(مهر ۹۹)، حدود ۵,۶ درصد از سهام Evotec از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مبادله (Mubadala) امارات متحده عربی به مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو (۲۴۱ میلیون دلار) خریداری شد. شرکت توسعه داروی آلمان از این بودجه در زمینه زیست‌شناسی و فرآیندهای پزشکی داده محور و کشف دارو استفاده می‌کند.

کامیلا ماکاپلی لانگویله(Camilla Macapili Languille)، رئیس بخش داروسازی و فناوری دارویی شرکت مبادله در این باره گفت: شرکت‌های داروسازی آلمان در جهان نقش مؤثری در سرعت تحقیق، توسعه دارویی و زیست‌فناوری دارند.

آلمان ۳,۹۹ میلیارد دلار از محصولات دارویی خود را در سال ۲۰۱۴ به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی فروخت تا بعد از فرانسه (۴.۶۸ میلیارد دلار) و سوئیس (۴.۳۸ میلیارد دلار) در رتبه سوم بزرگ‌ترین صادرکننده دارو به کشورهای اسلامی قرار گیرد.

در سال ۲۰۱۶ این کشور با ۴,۸ میلیارد دلار از همسایگان اروپایی خود جلو زد. از آن زمان، آلمان با صادرات ۵.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ و ۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده دارو به کشورهای عضو  OIC باقی‌مانده است. آلمان مدیریت بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط را در بخش دارویی بر عهده دارد.