1

هشدار سازمان غذا و دارو نسبت به مصـرف مکمل لاغری گلوریا با ترکیب “شیشه”

به گزراش مجله خبری غذا و دارو به نقل از ایسنا؛، سازمان غذا و دارو نسبت به مصـرف مکمل تقلبی و اعتیاد آور لاغری (گلوریا) با ترکیب ماده مخدر صنعتی آمفتامین(شیشه) هشدار داد.

بر اساس گزارشات و شکایات مردمی واصله به سازمان غذا و دارو مبنی بر توزیع و فروش مکمل تقلبی لاغری گلوریا در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی سـایت های اینترنتی ، اینستاگرام و…) و دریافت عوارض جسمی و روانی جبران ناپذیر از جمله اعتیاد به ماده مخدر صنعتی شیشه (آمفتامین) در ترکیبات این دسته از فرآورده ها، با توجه به اهمیت موضوع، با دستور رئیس سازمان غذا و دارو این موضوع در دستورکار ویژه کارگروه تخصصی قرار گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با بررسی‌های صورت گرفته این فرآورده مورد آزمایش و صحت سنجی قرار گرفت که متاسفانه مشخص شد نه تنها این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو نبوده، بلکه تمامی اطلاعات مندرج بر روی فرآورده و بسته بندی بندی آن فاقد هویت و اصالت از سوی شرکت خارجی بوده است.

نمونه این فراورده به منظور بررسی و آزمایش به اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ارسال و مشخص شد یکی از ترکیبات اصلی آن ماده مخدر خطرناک صنعتی روانگردان امفتامین است.

از آنجاییکه که سالهاست به مردم عزیز و مصرف کنندگان اطلاع رسانی و نسبت به خرید کلیه اقلام سلامت محور تنها از طریق مراکز مورد تایید سـازمان غذا و دارو و بخصـوص دارو و انواع مکمل های تغذیه ایی از طریق داروخانه هشدار داده شده، مجددا تاکید می‌شود اصالت فراورده‌ها منوط به استعلام از سامانه ردیابی و رهگیری TTAC مورد تایید است.

 

 

شایان ذکر است خرید و فروش کلیه اقلام دارویی و مکمل های تغذیه ای در بستر فضای مجازی از جمله بایت های اینترنتی و اینستاگرام و… ممنوع و مورد تایید نیست، در غیر اینصورت جهت جلوگیری از آسیب و خسارات ناشی از آن، اطلاعات فروشندگان و محل تهیه را در اسرع وقت به یکی از معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور و یا اداره کل بازرسی و حقوقی سازمان ارسال کنند.

در پایان خاطر نشـان می سـازد، تائید اصـالت کلیه فرآورده های سلامت محور دارای مجوز فرآورده و برچسب اصالت و شناسه ردیابی و رهگیری معتبر از طریق سامانه مورد تایید سازمان غذا و دارو TTAC امکان پذیر است.