1

پیامدهای کرونا؛ ۱۶ درصد افت صادرات محصولات بیوسیمیلار در سال ۱۳۹۹

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران، نخستین جلسه کمیته صادرات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران مورخ 15 تیرماه 1400 در محل این انجمن برگزار شد.
دکتر حسین امیرعضدی(دبیر انجمن)، مهندس جهانگیر (رئیس کمیته صادرات) و آقایان مددی از شرکت اکتوورکو و بهرامی از شرکت نوآوری زیستی گویا از حاضرین این جلسه بودند.
در این جلسه اعضای کمیته صادرات چالش‌های صادراتی محصولات بیوسیمیلار را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند و با بیان آن که اقتصاد صنعت بیوتکنولوژی نیز همچون بسیاری از صنایع دیگر آسیب‌پذیر بوده است، افت صادراتی محصولات بیوسیمیلار در سال 1399 به دلیل کرونا و کاهش پروازها و ترانزیت بین‌المللی را 16 درصد عنوان کردند.
عدم هماهنگی میان بخشنامه سازمان‌های متولی صادرات که ماه‌ها صادرات یک محصول را به تأخیر می‌اندازد و مشکلات گمرکی از مهم‌ترین چالش‌های صادراتی بیان شده در این جلسه بود.
در پایان این جلسه مقرر شد دوره‌هایی به منظور معرفی برخی از بازارهای هدف صادراتی به منظور آشنایی با قوانین رگولاتوری کشورهای مقصد صادراتی جهت اعضای انجمن طراحی و با کمک کمیته آموزشی- پژوهشی انجمن این دوره‌ها برگزار گردد.