1

چهار طرح تولیدی در کیش به بهره برداری رسید

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از  ایرنا، چهار طرح تولیدی از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با ۲۹ طرح دیگر در قالب هفتمین مرحله افتتاحات مناطق آزاد تجاری در کشور با دستور رییس جمهوری در منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل شامل شرکت‌های اکسیر، شدا، وسیم کیش و طرح توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش بود که با حضور حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسیده است.

این طرح ها که با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی به میزان ۸۱۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۸۸۴ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی احداث شده زمینه ساز اشتغال ۷۸ نفر به صورت مستقیم و ۲۹۵  نفر به صورت غیر مستقیم است.
شرکت اکسیر کیش با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و با ایجاد  مستقیم برای ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در زمینه عطریات و افشانه در منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کند.
شرکت شداکیش با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای ۲۶ نفر و غیر مستقیم ۵۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون عدد شامپو، یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ژل بهداشتی بانوان و آقایان و ۴۰۰ هزار عدد لوازم شوینده و ضد عفونی کننده و افشانه بوده که برای اجرای آن ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

برای طرح توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش نیز سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ۸۸۴ هزار دلار سرمایه گذاری شده که ظرفیت تولید سالانه آن یک میلیون ۸۰۰ هزار تیوب و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته انواع نرم کننده، رنگ مو، شامپو و واکس مو است و پس از افتتاح در این مرحله ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۵ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار خواهند شد.

شرکت وسیم کیش هم با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای هفت نفر و غیر مستقیم ۵۰ نفر با ظرفیت مونتاژ سالانه ۲۱ هزار  عدد لامپ LED  و ۴۰ هزار عدد مونتاز ماژول برد LED در منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کند.

امروز در هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۳۳ پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، قشم و ارس) با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.