1

گول تبلیغات اینترنتی لوازم آرایشی را نخورید

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از ایسنا،رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: برخی از افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی و با تبلیغات اغواکننده سعی در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای زنجان، معلوم شد شخصی به هویت نامعلوم از طریق فضای مجازی اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و شگردهای پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی، متهم دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شد و در این رابطه مقادیری محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم به تبلیغات فروش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوءاستفاده از ظرفیت فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات بهداشتی غیرمجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند.

آدینه‌لو با بیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، اظهار کرد: کاربران فضای سایبری مدنظر داشته باشند که سلامتی خود و خانواده‌شان را با اعتماد به تبلیغات فریبنده سودجویان در فضای مجازی به خطر نیندازند و کالاهای درمانی و بهداشتی خود را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران در صورت نیاز به مشاوره یا گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند.