1

دکتر جلال: خدمات بیمارمحور نقش تخصصی داروساز را پررنگ‌تر می‌کند

دکتر مسعود جلال - انجمن علمی داروسازان ایران

“در سند جامع خدمات دارویی به خدمات بیمارمحور در حوزه داروسازی اشاره شده است و این موضوع، اهمیت پرداختن به این مباحث را در نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران بیشتر می‌کند.”

 

دکتر مسعود جلال، دبیر انجمن علمی داروسازان ایران در گفت‌و‌گو با مجله خبری غذا و دارو درباره اهمیت نوزدهمین دوره همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران نسبت به دوره‌های گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این همایش نسبت به دوره‌های پیش، این است که ما طی ۲ سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های حضوری در حوزه داروسازی محروم بودیم؛ به همین دلیل همکاران ما در حوزه‌های مختلف داروسازی، در این دوره بسیار مشتاق هستند تا در این همایش شرکت کنند و به نظر می‌رسد استقبال در همایش امسال بیش از دوره‌های قبل باشد.

دکتر جلال درباره جنبه‌های مختلف همایش انجمن علمی داروسازان ایران افزود: این همایش علاوه بر موضوعات علمی و کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی آن، در این سال‌ها همواره محلی برای تبادل نظر میان داروسازان بوده و توانسته جایگاهی برای معرفی محصولات جدید دارویی باشد و دوری از همایش حضوری در دو سال گذشته، این امکان را از داروسازان گرفته بود.

دبیر انجمن علمی داروسازان کشور با اشاره به انتخاب «خدمات بیمارمحور در داروسازی» به‌عنوان محور همایش امسال، دراین‌باره تاکید کرد: با توجه به اینکه سند جامع ارتقاء خدمات دارویی در سال ۱۳۹۷ به امضای وزیر رسید و یک سری خدمات در این سند ذکر شده که در راستای خدمات بیمارمحور باید به‌تدریج در کشور اجرایی شود، اهمیت پرداختن به موضوع خدمات بیمار محور در داروسازی را دوچندان می‌کند.

وی در این زمینه تصریح کرد: خدمات بیمارمحور در حوزه داروسازی دربرگیرنده مباحثی مانند درمان ناخوشی‌های جزئی، OTC تراپی، واکسیناسیون، توزیع داروهای ترک اعتیاد و راه‌اندازی اتاق مشاوره دارویی است که در سند جامع خدمات دارویی به آن اشاره شده است. این موارد می‌تواند نقش تخصصی و جایگاه داروساز را پررنگ‌تر از گذشته کند.

نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران

نوزدهمین همایش و نمایشگاه انجمن علمی داروسازان ایران در روزهای 9 تا 11 شهریور‌ ماه 1401 در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.//