1

پیگیری مشکلات ارزی و صادراتی در جلسه هیات‌مدیره با دکتر شانه‌ساز

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، روز 1 دی‌ماه هیات‌مدیره سندیکا در جلسه‌ای با حضور دکتر محمد‌رضا شانه‌ساز؛ رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر سید حیدر محمدی؛ مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در محل این سازمان مشکلات تامین و انتقال ارز و نیز رفع موانع صادراتی را بررسی و پیگیری کردند.

ابتدای جلسه دکتر محمد عبده‌زاده مطالبی درباره آخرين وضعيت موجودی مواد اولیه و تامين و تدارک آن در صنعت و نیز مشکلات تخصیص ارز در بانک مرکزی و تامین نشدن ارز مناسب در زمان لازم بیان کرد.

در این جلسه پیشنهاد داده شد با توجه به وضعيت تامين و تخصيص ارز، ثبت سفارش‌های ارسالی به بانك مركزی سریع‌تر پیگیری و برای تامین آن همکاری شود. گزارش مشکلات نقل‌وانتقال ارز به چین و نبود ارز روپیه یکی دیگر از موارد مطرح شده بود و درخواست شد ارز تخصیصی قابل استفاده یا با منشاء اصلی باشد.

در این جلسه مجدد اعلام و تاکید شد شرکت‌ها برای صادرات دارو باید تعهد دهند و مواد اولیه‌ای را که با ارز دولتی وارد شده است، خریداری و جایگزین کنند.

براساس نتیجه این جلسه تصمیم گرفته شد برگزاری جلسات شورای تدوین دارو با معاونت درمان وزارت بهداشت از طرف سندیکا پیگیری شود و همچنین ساير مشكلات ارجاع شده از طرف شركت‌های توليدی به سنديكا نیز مطرح شد.