1

انتقاد انجمن داروسازان ایران از اجرای طرح داروخانه‌های منتخب

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با انتقاد از اجرای طرح داروخانه‌های منتخب اظهار داشت: ما ایرادهای متعددی را از شروع اجرای این طرح، اعلام کرده ایم ولی متاسفانه سازمان غذاودارو نسبت به اجرای این طرح اصرار دارد و اعتنایی به نظرات کارشناسی تشکل های تخصصی ندارد.

حمید خیری؛ عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، با انتقاد از اجرای طرح داروخانه‌های منتخب اظهار داشت: ما ایرادات متعددی را از شروع اجرای این طرح، اعلام کرده‌ایم ولی متاسفانه سازمان غذاودارو نسبت به اجرای این طرح اصرار دارد و اعتنایی به نظرات کارشناسی تشکل‌های تخصصی ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس، اکنون از مسئولین مربوطه می‌خواهیم که نتیجه اجرای این طرح را ارزیابی کنند و با صدای بلند دستاوردهای آن را برشمارند.

وی افزود: ما از روز اول اعلام کردیم که معیار روشنی در رابطه با معرفی داروخانه‌های منتخب تدوین و ابلاغ نشده و این موضوع  رقابتی ناسالم میان داروخانه ها ایجاد می‌کند که با ماهیت فعالیت‌های سلامت محور مغایر است و هیچ ثمره ای برای بیماران نخواهد داشت.

به گفته خیری، وقتی سازوکار انتخاب‌ها عادلانه و روشن نیست و موجب بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی مردم به داروخانه‌های محلی خود می‌شود،‌ وقتی منجر به تردد اضافه مردم از یک سر شهر به سر دیگر شهر می شود و به ایجاد صف و هیجان در میان مردم دامن می زند، واقعا چه دلیلی دارد که سازمان غذاودارو بر اجرای این طرح اصرار کند.

وی ادامه داد: به نظر ما، اجرای این سیاست‌، یک رویکرد نادرست است که به دنبال آن زمینه ایجاد رانت و فساد فراهم می‌شود و عوارض و تبعات آن می‌تواند جبران ناپذیر باشد. اما مسولین اصرار داشتند و حال باید پاسخگو باشند که آیا اجرای این طرح، موجب رضایت مردم شده است یا خیر.