1

درخواست سندیکا از مجلس برای رسیدگی به عدم تخصیص ارز دارو

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، دکتر محمد عبده‌زاده؛ رئیس هیات‌مدیره سندیکا در نامه‌ای به دکتر حسینعلی شهریاری؛ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تخصیص نیافتن ارز شرکت‌های تولیدکننده دارو خبر داد.

بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های داروسازی از کشور هند و چین تامین می‌شود ولی از سه ماه پیش هیچ ارزی برای شرکت‌ها تخصیص و تامین نشده است.

دکتر عبده‌زاده در نامه‌ای به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به این نکته اضافه کرده است: «در سال جاری نه تنها ارز دارو کاهش پیدا کرده، بخشی از آن هم برای کرونا صرف شده است. با این حال از حدود سه ماه پیش ارز روپیه تخصیص پیدا نکرده و با این‌که شرکت‌ها معادل ریالی یوآن چین را پرداخته‌اند، ارز معادل آن برای فروشندگان ماده اولیه فرستاده نشده است.»

رئیس هیات‌مدیره سندیکا در این نامه هشدار داده مجموع شرایط مذکور بسترساز کمبود وسیع داروهای تولیدی درسه ماه پایانی سال شده و پیگیری‌ها، مکاتبات و جلسات متعدد سندیکا با نهادهای مرتبط نیز بی نتیجه مانده است.

دکتر محمد عبده‌زاده در پایان از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواسته با توجه به این‌که فرصتی برای تأخیر و جبران تامین دارو وجود ندارد، به این مشکل رسیدگی فوری شود.