1

آئین نامه جدید تأسیس داروخانه اجرا می شود/نقل قول از وزیر کذب است

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس سازمان غذا و دارو، بر اجرای آئین نامه جدید تأسیس داروخانه‌ تاکید کرد و گفت: نقل قول از سوی وزیر بهداشت در ارتباط با توقف اجرای این آئین نامه کذب است.

محمدرضا شانه ساز، صبح سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، اظهار داشت: از سال ۱۳۳۴ قوانین مربوط به دارو در کشور شکل گرفته و در سال ۵۷ تعداد داروخانه‌های کشور به ۱۰۰۰ داروخانه هم نمی‌رسید. امروز ۱۴ هزار داروخانه داریم که بیشتر آنها خصوصی هستند.

شانه ساز ادامه داد: از ۱۰ سال پیش نسبت به نحوه صدور مجوز تأسیس داروخانه اعتراضاتی شکل گرفت و در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار، سیستم امتیاز بندی داروخانه‌ها اتخاذ شد. آنچه تبدیل به آئین نامه شده شاید اشکالاتی داشته باشد اما قابل قبول است.

شانه ساز گفت: تکیه بر خدمات در داروخانه مورد توجه قرار گرفته تا مصرف دارو منطقی شود. سرویس دهی بهتر برای داروخانه درآمد بیشتری ایجاد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه بابت ارائه خدمات در داروخانه‌ها پولی دریافت نمی‌شد، گفت: امسال این مشکل حل شده و روند قانونی برای دریافت هزینه بابت خدمات دارویی دریافت شود.

شانه ساز در ارتباط با وضعیت تأسیس داروخانه توضیحاتی ارائه داد و افزود: با توجه به آئین نامه جدید تأسیس داروخانه، شرایط برای خدمت در مناطق محروم بیشتر شده است.

وی با اشاره به حذف مقوله جمعیت در تأسیس داروخانه، گفت: این موضوع محل اختلاف بر سر آئین نامه جدید است، اما باید به سمت و سویی برویم که علاوه بر رعایت اقتصاد داروخانه، خدمات دارویی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شانه ساز با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: قرار شد نقاط ضعف آئین نامه جدید تأسیس داروخانه مورد بررسی قرار گیرد تا نگرانی‌ها رفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نگرانی‌ها پیرامون نبود داروخانه در مناطق محروم، گفت: ویژگی خاص آئین نامه جدید همین است که مناطق کمتر برخوردار از خدمات دارویی و داروخانه‌ها، بیشتر بهره مند شوند.

شانه ساز، وجود تضاد منافع در آئین نامه جدید تأسیس داروخانه را رد کرد.