1

آغاز تست واکسن کرونای تولید ستاد اجرایی امام از دی‌ ماه

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند متوجه شدیم که تغییر نگرش در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد: روح اقتصاد مقاومتی، محوریت دادن و میدان دادن به مردم است که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مسائل حل می‌شود که نمونه‌اش تفاهم‌نامه امروز بین ستاد و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در ۶ ماه آخر سال گذشته با اجرای ۱۰ هزار طرح در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی، ۱۶ هزار تن گوشت قرمز تولید شد و با اجرای تفاهم‌نامه امروز تا پایان امسال نیز از سه طریق اشتغال‌های خرد و خانگی، تهاتر و ساماندهی تولیدات، این میزان به ۴۸ هزار تن خواهد رسید.

مخبر با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هر دو حوزه امنیت غذایی و دارویی ورود کرده، گریزی به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا کرد و افزود: تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از سوی وزارت بهداشت از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد

وی ادامه داد: دانشمندان ستاد اجرایی اطمینان دارند که بهترین و مطمئن‌ترین واکسن کرونا در کشور را تولید خواهیم کرد و به دلیل استفاده از ویروس کشته‌شده، این واکسن هیچ خطری برای مردم عزیزمان نخواهد داشت.

مخبر خاطرنشان کرد: این واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد، در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود و می‌توانیم به تولید انبوه برسیم و سه الی چهار ماه بعد از تست انسانی ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: با سیل عظیمی از متقاضیان برای تست واکسن کرونا مواجه هستیم.