1

آینده رویدادهای کسب و کاری در دوران کووید ۱۹

 

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، سفر، قلب تپنده قرارهای کاری و صنعت رویداد است، و تعامل انسانی روح آن است. بنابراین وقتی در ابتدای سال 2020 ویرروس کرونا ترمزی بر فعالیت­‌های جهان کشید، آینده این صنعت به نظر مبهم می­آمد. اما این صنعت همواره مقاوم و نوآور، در حال به روز رسانی خود است.

بخشی از این به روز رسانی تغییر به سمت و سوی رویدادهای مجازی است که پلی شده­اند میان کشورها و قاره­های جهان. ملاقات­های مجازی، به جای متوقف کردن صنعتی که عمیقاً به ملاقات­‌های چهره به چهره وابسته است، کمک­ می­‌کند تا روابط کسب و کاری تا زمانی که سفر کردن دوباره ممکن شود، پا برجا بمانند.

برای درک اینکه این صنعت چگونه با این معضل مقابله کرده و تصویرش از آینده چگونه است صحبت‌های دو تن از برجسته‌­ترین رهبران فکری آن را با هم می‌خوانیم.

نیاز حیاتی به انتقال دانش

اوری لاهاو که در سال 2020 به مقام ریاست انجمن بین­‌المللی برگزارکنندگان حرفه‌­ای کنگره IAPCO نائل آمد، به چشم خود مشکلات تمام اعضای سازمان خود را در مقابله با کووید 19 دیده است. در پاسخ به این معضل، این انجمن با هدف به اشتراک گذاشتن و برجسته ساختن روش­های بهینه، موردکاوی­‌ها و دانش متخصصین درباره آنچه می­تواند بهترین راهکار در این شرایط چالش­‌برانگیز باشد، تمرکز خود را بر حمایت از اعضای خود در برگزاری وبینارهای مجازی گذاشته است.

لاهاو می­گوید : «ما همواره صنعت بسیار قدرتمندی بوده­ایم، در کنار هم و در حرکت به سوی راهکاریی برای همه. این بحران ارتباطات میان ما، تشکل­‌های صنعتی، تامین­کنندگان، مراکز هدف، محل­‌های برگزاری، واحدهای برگزارکننده و دیگران را بیش از پیش استوار کرده تا با تمرکز قوایمان بتوانیم از این چالش عبور کنیم. من باور دارم که این ویژگی به عنوان مزیت افزوده برای آینده خواهد ماند تا با هدف تامین بهترین نتایج ممکن، روابط و ساز و کارهای موثر و بهینه ساماندهی شود.»

لاهاو باور دارد علی‌رغم لغوهای متعددی که به دلیل کووید 19 برای رویدادها اتفاق افتاد، میل به برگزاری رویدادهای کسب و کاری در دوران همه­گیری در واقع بسیار بالا است و «در حال حاضر انتقال دانش حیاتی است». او می­گوید که تمام صنایع در تلاش هستند تا خود را به وضعیت جدید وفق دهند و در نتیجه، نیاز به گفتگو بیش از پیش احساس می­‌شود.

لاهاو اذعان می‌کند «ما موجوداتی اجتماعی هستیم و رویدادهای مجازی و هیبریدی هرگز کاملاً جایگزین رویدادهای چهره به چهره نخواهند شد. نیاز به فشردن دست یکدیگر، در آغوش گرفتن و به صورت کلی نیاز به در اشتراک گذاشتن یک فضای به خصوص بسیار باارزش است. با این وجود، تجربه به ما نشان داده که رویدادهای مجازی می­‌توانند برخی از نیازهای آموزشی را بهتر بر طرف کنند، و خصوصاً اگر ما آن را با دیدارهای چهره به چهره ترکیب کنیم، نتیجه در امر آموزش می‌­تواند بسیار بهتر از بهره­جویی از تنها یکی از این دو روش باشد.

رویدادهای هیبرید بدل به رویدادهای استاندارد می­‌شوند

جسی استیتز، رئیس آکادمی بین­المللی رویداد حرفه‌­ای MPI می­‌گوید که سازمان او، مانند تعداد دیگر سازمان­‌ها مجبور شد تصمیمات سختی درباره مجموعه رویدادهایشان بگیرد. استیتز عنوان می­کند که «به عنوان رهبران صنعت خودمان و با توجه بسیار زیاد به همکارانمان در حوزه محل­های برگزاری، انتخاب اول ما قطعاً به تعویق انداختن و تغییر برنامه برنامه­های چهره به چهره تا حد امکان است. فقط برای رویدادهایی که هدف کسب و کاری به قدری اضطراری است که تعویق موجب اشکال خواهد شد، به سوی تجربه­های دیجیتال تغییر مسیر داده­­ایم.»

استیتز می­گوید که در آینده نزدیک تا میان مدت، رویدادهای هیبریدی که امکان مشارکت به صورت حضوری و دیجیتال در آن­ها وجود خواهد داشت، تبدیل به استانداردی نوین خواهند شد تا نیازهای کسانی که امکان سفر ندارند و کسانی که صرفاً ترجیحشان بر عدم سفر است را برطرف کنند. او باور دارد که «تصور نمی‌­کنیم قرار باشد به دنیایی برگردیم که دیدارها و رویدادها تنها به صورت حضوری انجام بگیرند». استیتز می‌­گوید که رویدادهای موفق هیبریدی شانه به شانه لحظات مشترک ارتباط ­گیری حرکت می­کنند اما باید به صورت دو تجربه متفاوت و مجزا برای کاربران طراحی شوند. «هم­اکنون تعداد متنوعی از قالب­ها و پلتفرم­های رویداد دیجیتال وجود دارد، از وب­کست‌­ها، تا دنیاهای سه بعدی، بنابراین تصمیم گرفتن برای اینکه کدام یک از آن­‌ها اهداف سازمان و شرکت­‌کنندگان را تامین می­کند مسئله‌­ای حساس است.»