اهمیت خلق تصویر دیدنی از فرآوردههای آرایشی بهداشتی داخلی برای فروش بهتر

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع چاپ و بستهبندی؛
اهمیت خلق تصویر دیدنی از فرآوردههای آرایشی بهداشتی داخلی برای فروش بهتر
به گزارش مجله خبری غذا و دارو، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع چاپ و بستهبندی، وضعیت چاپ و بستهبندی فرآوردههای آرایشی بهداشتی داخلی را اینگونه ارزیابی کرد: «نگرش به چاپ و بستهبندی محصولاتی که نیاز به تولید و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی دارند باید در چند سطح انجام شود. یکی ساختار بستهبندی یعنی طراحی مناسب برای چاپ روی آن است که نیاز به مهندسی دارد. دومی ساختار بستهبندی باید بتواند بهدرستی از محصولی که داخل آن قرار میگیرد، حفاظت کند. سومی جذابیت بصری و رقابتی بستهبندی چاپ است.»
بابک عابدین تصریح کرد: نتیجهای که تولیدکنندگان در این صنعت گرفتند، این بود که برای جذب مخاطب در بازار داخل، باید کیفیت را ارتقا داد. در مرحله بعد باید از بستهبندیهایی استفاده میشد که بتواند هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی پاسخگوی نیاز مشتری باشد. از طرفی محصول باید به راحتی از بستهبندی خارج شود. بعد از تخمین این موارد و انجام کار شاهد این هستیم که بستهبندیهای بسیار زیبا و جذاب در بازار فرآوردههای بهداشتی آرایشی دیده شدند.
وی درباره اهمیت بستهبندی در فروش و شبیهسازی با برندهای موفقِ صنایع مختلف گفت: برای برندسازی از دو روش استفاده میشود. یکی از روشها سوار شدن بر موج موفقیت برندهای پیشینی است که به بازار آمدهاند. مثلا استفاده کردن از رنگها، بستهبندی و طراحی مشابه. البته نه به این صورت که بستهبندی محصول کپی شود. روش دیگر توجه به نتایج بخش تحقیق و توسعه است.
صنعت چاپ و بستهبندی، هزینه بر است
عابدین درباره شباهتهای رایج بین بستهبندی محصولات گفت: وقتی بستهبندی جذابی را میبینید آن هم با وجود شباهت کالایی که قبلا میخریدهاید و در ذهن شما کالای باکیفیتی تلقی میشده، بستهبندیِ مشابه آن کالا میتواند در مرحله اول برای شما حس اطمینان ایجاد کند.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در صنعت چاپ و بستهبندی، گران بودن و دسترسی دشوار به مواد اولیه و گاهی ابزار مناسب تولید است. نوسازی، بازسازی و پیش رفتن باکیفیت بالا و تکنولوژی روز دنیا برای صنعتگر چاپ و بستهبندی هزینه بسیار سنگینی دارد. سیستم بانکی ما تا به حال نتوانسته صنایع چاپ و بستهبندی داخل را بشناسد و بداند ماشینآلات در این صنعت چه هزینهای دارند. نتیجه این عدم شناسایی، فشار سیستم بانکی به صنعتگران چاپ و بستهبندی در فرایند پرداخت وام و دریافت وثیقه است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع چاپ و بستهبندی افزود: با توجه به نقطه نظراتی که از مراکز بالادستی نظام به گوش میرسد، کل فرایند موردنیاز صنعت چاپ و بستهبندی در «تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها» نهفته است. برای مانعزدایی باید مواد اولیه و تسهیلات در این صنعت را در دسترس تولیدکننده قرار دهیم. تا وقتی کف بازار، تولید و کارخانه را در نیازسنجی و تصمیمسازی نادیده بگیریم، باوجود شرایط اقتصادی که در آن به سر میبریم، با شکست مواجه خواهیم شد.