1

اگر همراه نیستید باری بر دوش نباشید

به گزارش پایگاه خبری غذا و دارو، اخیرا در پی انتشار یک خبر در یک کانال تلگرامی که حاوی جدولی بدون درج بازه زمانی است و به تخصیص ارزها اشاره داشته است، ابهاماتی به وجود آمده که دکتر هاله حامدی فر مدیرعامل گروه دارویی سیناژن از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیوتک که نام شرکت متبوع او نیز در این جدول به چشم می‌خورد، در مورد اطلاعات این جدول به فانا رسانه حوزه دارو و سلامت گفت: متاسفانه اخیرا بعضی از کانال‌های تلگرامی که تکلیفشان مشخص است و به اسم خبر، نشر اکاذیب می‌کنند، ابهامات جدیدی را به اسم سازمان غذا و دارو منتشر کرده‌اند. در خلال این روزهای بحرانی و پرکار، تا حد ممکن تلاش کردیم با افرادی با نیت‌های مشخص وارد بحث و درگیری نشویم ولی با توجه به اینکه دامنه فعالیت این عزیزان به بی‌انصافی و شبهه‌افکنی کشیده شده، آگاهی دادن و انتشار آمار صحیح، به عنوان بهترین روش برای پاسخ دادن به این افراد اجتناب‌ناپذیر است.

در مورد جدولی که اخیرا به عنوان آخرین آمار ارز دولتی دریافتی شرکت‌های دارویی به اسم سازمان غذا و دارو منتشر شده است، باید نکته جالبی را ذکر کرد. کمیته‌ای در سازمان غذا و دارو وجود دارد که در مورد تائید تخصیص ارزها توسط بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌کند که با فواصل زمانی مختلف تشکیل می‌شود. در این کمیته براساس کمبود کشوری، درخواست شرکت‌ها و اعلام ثبت سفارش‌های رسیده به بانک مرکزی توسط بانک‌های عامل، اولویت‌های تخصیص ارز تعیین میشوند. حال ممکن است در یک جلسه چندین درخواست از یک شرکت بررسی شود و در همان جلسه درخواستی از بسیاری شرکت‌های دیگر برای بررسی وجود نداشته باشد چون در جلسات قبلی بررسی شده اند.

به نظرم رسید که این فرصت بسیار خوبی است که همه افراد در راستای شفاف‌سازی وارد عمل شوند. خواهشمندیم که ارگان نظارتی با جدیت در این مسائل برای حفظ حرمت زحمتکشان و آسایش بیماران ورود کند زیرا شاهد اثرات مخرب این حرکات که در راستای منافع شخصی و متضرر کردن جمعی است، هستیم. ما انتظار نداریم از ما تقدیر شود که در تولید داروهای “هایتک” در منطقه پیشرو بوده‌ایم یا که هزینه بیمه را کاهش داده‌ایم یا که دغدغه بیماران سراسر کشور و استان‌های محروم را برای دسترسی به داروهای خاص بر طرف کردیم، خیر فقط سنگ بیشتر جلوی پای ما نیندازید. با این عناد و دشمنی شما، کسانی که آسیب اصلی را می‌بینند بیماران خاص و صعب العلاج خواهند بود. ما دلمان به دعای خیر مردم خوش است و لذت این روزهایمان ارائه خدماتی است که اگر ما نبودیم، مردم با مشکل روبرو می‌شدند. روزهای سختی است، اگر همراه نیستیم، باری بر دوش و خنجری در دل نباشیم.