1

ایران فارما عامل هم افزایی و توان افزایی صنعت دارو و صنایع وابسته

 

مدیرعامل گروه صنعتی، تجاری پردیس:

فکر می‌کنم ایران فارما باعث هم‌افزایی و توان‌افزایی صنعت دارو و صنایع وابسته می‌شود.

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، مهندس حمید تقوایی؛ مدیرعامل گروه صنعتی، تجاری پردیس با توجه به چند دوره حضور در نمایشگاه ایران فارما (به عنوان بازدیدکننده، غرفه‌دار و تولیدکننده) گفت؛ «رشد و ارتقا را در این چند دوره می‌بینم و جذب مخاطب بیشتر و حضور شرکت‌های بیشتر در این نمایشگاه تخصصی یک نقطه قوت است. با این حال همچنان جا برای رشد است و فکر می‌کنم ایران فارما باعث هم‌افزایی و توان‌افزایی صنعت دارو و صنایع وابسته می‌شود و خواهد شد. به اعتقاد من صنعت دارو یک خانواده بزرگ و پرجمعیت است که در نهایت همه دور یک سفره جمع می‌شویم و می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم.»

کارگاه‌های آموزشی ششمین دوره ایران فارما

او کارگاه‌های آموزشی را یکی از امتیازات ایران‌ فارما می‌داند که لازم است در حوزه صنایع وابسته نیز به ان‌ها توجه شود تا شرکت‌های این بخش صنعت نیز در حوزه تخصصی نمایشگاه دستاورد بیشتری داشته باشند. این تولیدکننده معتقد است ایران فارما نباید فقط یک میعادگاه درون خانوادگی باشد و باید بتوانیم با استفاده از فضای نمایشگاه در شرایط تحریم از توان فنی همدیگر مطلع شویم و استفاده کنیم.

مهندس تقوایی برگزاری ایران فارما در شرایط فعلی را مانند استارتی برای سال پیش روی شرکت‌ها می‌داند چون می‌توانند تولیدات جدید خود را معرفی و بازاریابی کنند و افزود: «به نظر من ایران فارما در دوره‌های اولیه مانند نوجوانی بود که می‌خواست عرض اندام کند ولی الان به سطحی رسیده است که همه شرکت‌های بزرگ آن‌ را می‌شناسند و حضور دارند. در این زمینه جا برای کار است تا همه چیز در حد و اندازه فعلی نمایشگاه باشد.»