1

به دنبال درخواست سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران دستور جذب نیروی داروساز طرحی در صنعت داروسازی صادر شد

رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان بر افزایش سهم نیروی داروساز طرحی در صنعت داروسازی تاکید کرد.

به گزارش مجله خبری غذا و دارو و به نقل از روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، دکتر بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور در نامه‌ای خطاب به دکتر بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان، مجوز افزایش سهمیه نیروی داروساز مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در صنایع داروسازی را صادر کرد. در این نامه آمده است:

با عنایت به نامه رئیس محترم سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در خصوص افزایش سهمیه نیروی داروساز مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در صنایع داروسازی،به استحضار می‌رساند این سازمان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری به منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و با اولویت تامین نیروهای داروساز مورد نیاز دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار، با افزایش تخصیص نیروهای مورد نیاز صنایع داروسازی موافقت می نماید. خواهشمندست دستور فرمایید برابر مقررات اقدام نمایند.

شایان ذکر است که دکتر محمد عبده‌زاده، رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنایع داروهای انسانی کشور پیش‌تر در نامه‌ای به دکتر بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخواست به‌کارگیری ۱۵درصد از فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی را در صنایع داروسازی زیر نظر سازمان غذا و دارو مطرح کرده بود. این درخواست با توجه به کمبود نیروی انسانی داروساز در صنعت داروسازی مورد موافقت وزیر بهداشت قرار گرفته بود.