1

تشکیل اولین کمیته شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری غذا و دارو ، عصر روز چهارشنبه 21 آبان ماه اولین جلسه کمیته شرکت‌های دانش بنیان در محل دفتر سندیکا با حضور دکتر محمد عبده‌زاده و دکتر مهدی سلیمانجاهی برگزار شد.

در این جلسه دکتر سید مسعود حسنیان؛ رییس هیئت مدیره آرنا حیات دانش، دکتر نیما سپهری؛ مدیرعامل نانو فناوران دارویی الوند، دکتر امیراسماعیل ثقفی‌نیا؛ مدیرعامل درسا دارو، دکتر رضا انتظاری هروی؛ معاون تحقیق و‌ توسعه سیناژن، دکتر سید نوید صفوی همامی؛ معاون تحقیق و توسعه فاران‌شیمی و دکتر عطیه احسنی؛ مسئول فنی نانو دارو پژوهان پردیس به نمایندگی از شرکت‌های خود حضور داشتند.

دکترعبده‌زاده در ابتدای جلسه به دغدغه‌های متفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که با پیچیدگی زیادی همراه است و پیگیری این موارد به کارگروهی فعال و اثرگذار نیاز دارد.

او در ادامه افزود: «این جلسه برگزار شده است تا در صورت موافقت حاضران کارگروه شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل و جلسات آن یک هفته درمیان برگزار شود. هر جلسه با دستور کار مختص به خود تشکیل می‌شود و‌ سندیکا بر اساس صورت جلسات پیگیر مطالبات شرکت‌ها خواهد بود.»

پس از آن‌ هر کدام از حاضران نظرات خود را مطرح و درباره مشکلات و چالش‌‌های شرکت خود در زمینه تولید، مواد اولیه، ورود به فهرست دارویی، صادرات و… صحبت کردند.

در پایان این جلسه تشکیل کمیته با مشارکت افراد حاضر قطعی و با توافق حاضران دکتر ثقفی‌نیا، مدیرعامل شرکت درسادارو به‌عنوان دبیر کمیته شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شد.