1

تولید مجدد داروی دیابزید آهسته رهش (Diabezid MR)

 

داروسازی دکتر عبیدی اعلام کرد؛

با رفع موانع موجود برای تولید داروی دیابزید آهسته رهش (Diabezid MR)، تولید مجدد این دارو را آغاز کردیم

اکنون، تعداد زیادی از افراد مبتلا به دیابت از داروی دیابزید آهسته رهش (Diabezid MR)، استفاده می‌کنند و به دلیل سهولت در مصرف و کارایی بالا، جزو داروهای اساسی مطرح در لیست داروهای سازمان بهداشت جهانی است.داروی دیابزید آهسته رهش (Diabezid MR)،  این دارو در مقایسه با گلیبن کلامید دارای مزایایی چون کنترل موثر قند خون در طول شبانه روز، عدم هایپوگلایسمی شبانه، پیش آگهی بهتر حوادث قلبی-عروقی و خواص آنتی اکسیدانی است.

علت توقف تولید این دارو در گذشته

با توجه به نبود جایگزین مناسب دیگری در دسته دارویی سولفونیل اوره در ایران از سرگیری تولید آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

علیرغم تمام محدودیت های موجود، داروسازی دکتر عبیدی توانست پس از پیگیری‌های فراوان برای رفع مشکلات و موانع، با هماهنگی سازمان غذا و دارو مجوز تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه این دارو را دریافت کند و تولید مجدد داروی دیابزید آهسته رهش (Diabezid MR) را با کیفیتی همچون گذشته و در خور نام عبیدی از سر بگیرد.

داروسازی دکتر عبیدی از سال گذشته، با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده بر اثر تحریم‌های فراوان، با مشکلات عدیده ای از جمله تخصیص و انتقال ارز مواجه بوده است که این شرایط منجر به توقف تولید این دارو شد.