1

قرار شد که شرکت‌های سِرُم سازی، تولیدشان را افزایش دهند

 

دکتر سید حیدر محمدی:

اکنون مشکلی در حوزه تولید سِرُم نداریم 

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی گفت: درباره خبرهایی مبنی بر کمبود سِرُم جهت استفاده بیماران کرونا در کشور گفت: قبلا ماهیانه حدود ۱۰ میلیون سرم تولید می‌کردیم که اکنون تقریبا به ۱۱ میلیون رسیده است.  یکی از سرم‌سازان ما داشت خطوط تولیدش را اصلاح می‌کرد که ان‌شاءالله قول داده‌اند که تا پایان ماه خطوطش را برگرداند. از این رو اگر این آمار به تولید ماهیانه ۱۵.۵ میلیون سرم در کشور  می انجامد. بنابراین نهایتا تا اواخر شهریور تولید سرم به ۱۵.۵ میلیون در ماه افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: سِرُم فقط برای بیماران مبتلا به کرونا مصرف نمی‌شود، بلکه برای سایر بیماران نیز می‌تواند مورد نیاز باشد. از آنجایی که هوا گرم است، مردم دچار دهیدراتاسیون(کم آبی بدن) می‌شوند و این موضوع منجر به کم آبی بدن‌شان می‌شود و سرم برایشان تجویز می شود. اکنون بیماران کرونا هم اضافه شده‌اند و این موارد باعث شده که مصرف سرم به صورت ناگهانی چند برابر شود. یعنی هم به دلیل گرمای هوا و نیاز برخی افراد به سرم و همچنین مصرف مربوط به بیماران مبتلا به کرونا، مصرف سرم افزایش یافته است و در عین حال یکی از شرکت‌هایمان هم در حال بازسازی خطوط تولیدش است.

محمدی خاطر نشان کرد: طی جلسه‌ای که با سرم‌سازان داشتیم، قرار شده که ماهیانه یک میلیون سرم بیشتر از ظرفیت قبلی‌شان تولید کنند و از ابتدای شهریور هم آن شرکت سرم سازی که در حال بازسازی خطوطش بود، بازمی‌گردد و آن هم ۴.۵ میلیون سرم به صورت ماهیانه اضافه می‌کند. اکنون هم مشکلی در حوزه تولید سرم نداریم و قرار شد که شرکت‌ها تولیدشان را افزایش دهند و مشکل رفع می‌شود.