1

قطعی برق در همه صنایع اثر مخرب می‌گذارد

علی نقیب

 

عضو  و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران:
متأسفانه در کشور ما کمبود برق را با قطعی برق صنایع جبران می‌کنند

به گزارش مجله خبری غذ و دارو به نقل از پایگاه خبری اقتصاد ۲۴، نایب رئیس کمیسیون فضای کسب و کار و کارآفرینی اتاق بازرگانی تهران و ایران گفت: چالش قطعی برق یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنایع است. صنایع کشور امسال وضعیت قطعی برق را بدتر از سال گذشته تجربه می‌کنند.

علی نقیب، با اشاره به اینکه هنوز مسئولین نگاه افزایش سرمایه از طریق تولید را باور ندارد، گفت: متأسفانه در کشور ما کمبود برق را با قطعی برق صنایع جبران می‌کنند.در حالی که باید به سرنوشت و آینده صنعت توجه شود و  به راحتی برق واحد‌های تولیدی و شریانی کشور قطع نشود.

عضو  و  رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران تصریح کرد: چرا که صنعت، متولی اصلی اشتغالزایی، ارزش افزوده و تولید در کشور است.باید قبل از هر اقدامی نگاه دولتمردان را به مقوله تولید و اهمیت آن تغییر داد.باید بپذیرند هرگاه مشکلی در تولید و توزیع برق ایجاد شد در ابتدا باید برق مصارف خانگی قطع شود نه اینکه در اولین گام مراکز تولیدی و کارخانه‌های صنعتی کشور دچار خاموشی شوند!

صنایع بهداشتی هم مانند سایر صنایع نیاز به ابزار‌های لازم جهت تولید دارد

به طور کل قطعی برق در همه صنایع اثر مخرب می‌گذارد. صنایع بهداشتی هم مانند سایر صنایع نیاز به ابزار‌های لازم جهت تولید دارد و اگر در این روند دچار کاستی شود قطعاً موضوع بهداشت و سلامت مردم را دچار مشکل خواهد کرد.

به گفته نقیب؛ تولید کنندگان با قطعی برق  قادر به اجرای تعهدات خود نیستند و این موضوع، روند توزیع محصولات و کالای اساسی در بازار را دچار اختلال خواهد کرد.

همین بحث شرایط را برای کمبود مواد مورد نیاز مردم و  محصولات تولیدی را در آینده نه چندان دور در بازار رقم خواهد زد.

عضو  و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران خاطرنشان کرد: تغییر در برنامه ریزی‌های تولید و  در نتیجه توزیع  و  خسارت وارده به دستگاه‌های حساس الکترونیکی صنایع  دو موضوع مهم در نبود برق است.