1

قلمه، نشاء و بذر استاندارد گیاهان دارویی در مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی لرستان تامین می‌شود

به گزارش مجله خبری غذا و دارو به نقل از ایسنا، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: قلمه، نشاء و بذر استاندارد گیاهان دارویی در مجتمع تحقیقات و فن‌آوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تأمین می‌شود.

امین سلاحورزیان در حاشیه دیدار با احمد گودرزیان معاون استاندار و فرماندار بروجرد که امروز یکم تیرماه صورت گرفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی توانمندی ها و پتانسیل‌های خوبی در کشور، استان و شهرستان بروجرد دارد.

وی با بیان اینکه امروز جهاد دانشگاهی امروز در حیطه‌های مختلف علمی و مورد نیاز جامعه کار کرده است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی چندسال است که راستای تولید بذر، قلمه و نشا استاندارد گیاهان دارویی فعالیت می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان خاطرنشان کرد: کسانی که تمایل به کشت گیاهان دارویی دارند می توانند نهاده های مورد نیاز را از جهاد دانشگاهی تأمین نمایند.

سلاحورزی اضافه کرد: با توجه به وجود مشکل ناباروری در استان مرکز درمان ناباروری سه سال پیش در جهاد دانشگاهی واحد لرستان راه‌اندازی شد و در حال حاضر مجهز به تجهیزات مدرن برای درمان نازایی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که این مرکز را به‌صورت تلی مدیسین در سایر شهرستان‌ها توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنا از خبرگزاری‌های اثربخش در استان هستند که در مجموعه جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان خاطرنشان کرد: همچنین مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی(ایسپا) همواره در زمان انتخابات مهم کشور  پیش‌بینی‌های دقیقی داشته است که در این راستا این آمادگی وجود دارد که یک شعبه از این مرکز در بروجرد راه‌اندازی شود.