1

مواد آرایشی برای کودکان آلرژی‌زا است

 

مواد آرایشی برای کودکان آلرژی‌زا است

گاهی خطاهایی از سمت والدین صورت می‌گیرد که مثلاً در بعضی از تولدها در صورت کودک از مواد آرایشی استفاده می‌کنند یا موهای کودک را با تاف و غیره درست می‌کنند.

دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله درباره واکنش‌های حساسیت‌زا در اثر آرایش کردن کودکان گفت: پوست و دستگاه گوارش کودکان تا سن 12 سالگی ایمنی کافی ندارد. حتی برای انتخاب کرم مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب نیز حتماً باید از محصولات مختص کودک که در داروخانه‌ها وجود دارند استفاده شود.

وی افزود: شامپوها، کرم‌ها و حتی داروهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند حتماً از فرمولی تبعیت می‌کنند که با توجه به سیستم ایمنی کودک ساخته می‎‌شوند، بنابراین نگرانی در مورداستفاده آن‌ها وجود ندارد اما مواد آرایشی که بزرگسالان استفاده می‌کنند دارای مواد مختلفی مانند سرب و … هستند که پوست نمی‌تواند آن‌ها را تحمل کند.

 

دکتر مسعود داوودی تأکید کرد: کودکان مانند بزرگسالان، هوشیار نیستند و ممکن است ماده‌ای که دور چشم مالیده شده را با دست زدن وارد چشم کنند یا لاک روی ناخن را بخورند که چنین موادی سمی هستند.

وی تصریح کرد: این کارها پرخطرند و ممکن است باعث شروع آلرژی شود. مواد مورداستفاده بزرگسالان حتی شامپوهای داخل حمام و … باید بعد از 12 سالگی برای افراد استفاده شود.