1

نهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی برگزار می‌شود

 

مکمل‌های غذایی و رژیمی فرآورده‌هایی حاوی مواد مغذی هستند که فقدان و یا کمبود یک یا چند ماده مغذی اولیه را در رژیم غذایی تکمیل می‌نمایند و از طریق ارتقاء عملکرد و یا پیشگیری از برخی اختلالات موجبات افزایش سلامت را فراهم می‌کنند. امروزه استفاده از این فرآورده‌ها به ویژه‌ میان نسل جوان رشد فزاینده داشته است از این رو درک صحیح و دقیق ساز و کار اثربخشی مکمل‌ها و افزایش آگاهی اقشار مختلف جامعه از شیوه‌های تجویز و مصرف صحیح و اصولی مکمل‌ها اهمیت اساسی دارد.

دبیرخانه دائمی همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، در پی استقبال بی ‌نظیر پزشکان، متخصصان و داروسازان، صاحبان صنایع و جامعه‌ علمی از هشت دوره گذشته این رویداد، در نظر دارد نهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی را با حمایت و همکاری سازمان غذا و دارو، سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی و ویتامینی، دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، صاحبان صنایع و سایر گروه‌های ذیربط برگزار نماید.

از طرفی با توجه به اهمیت و گستردگی مصرف مکمل‌های ورزشی و لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص ترویج مصرف منطقی آن‌ها در جامعه ورزشی، ششمین سمپوزیوم یک روزه مکمل‌های ورزشی نیز همزمان با نهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی برگزار و به مباحث مرتبط با این حوزه نیز پرداخته می‌شود.

زمان: 16 تا 18 آذر 1400

مکان: مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران