1

آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ دریافت کرد

انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران

مراسم اعطای گواهینامه ایزو 17025 به آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در دفتر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران انجام شد.

صبح امروز -20 خردادماه 1402- گواهینامه اعتبارسنجی ایزو 17025 طی مراسمی به طور رسمی به آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ابلاغ شد.

به گزارش مجله خبری غذا و دارو در این مراسم که در محل سالن کنفرانس این انجمن برگزار شد، سید ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل دفتر تخصصی ارتباطات بین‌المللی سازمان ملی استاندارد در جلسه‌‌ای با حضور دکتر عارفه کمپانی، رئیس آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، سرکار خانم زرین چنگ از مرکز ملی تعیین صلاحیت ایران، مهندس حسام بیگدلو دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و کارشناسان و کارکنان آزمایشگاه این انجمن، گواهینامه اعتبارسنجی ایزو 17025 را به طور رسمی به این آزمایشگاه اعطا کرد.

شایان ذکرست گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ یک استاندارد جهانی و کارشناسانه مخصوص آزمایشگاه‌های تست و واسنجی است که به دست‌یابی شایستگی این آزمایشگاه‌ها می‌پردازد. به‌طور‌کلی، آزمایشگاه‌ها از ISO/IEC 17025 برای پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کیفیت (quality management system) یا به اختصار (QMS) با هدف بهبود توانایی خود برای سازگاری با تولید نتایج معتبر استفاده می‌کنند؛ همچنین این اعتبارسنجی مبنایی برای اعتبار بخشیدن از یک سازمان اعتباربخشی است.

این استاندارد که در ابتدا در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، در سال ۲۰۰۵ برای مطابقت بهتر با ISO 9001:2000 بازنگری شد و سپس ۱۲ سال بعد از آن با ISO/IEC 17025:2017 بازنگری شد. این گواهینامه توسط سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو ایجاد شده و مطابق با الزامات و دستورالعمل‌های بین‌المللی است.//