در این ارتباط شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران یک اطلاعیه گروه الف منتشر و در آن اعلام کرده است، مطابق مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قیمت انواع سرم‌های تزریقی هزار میلی‌لیتری از ۱۱ هزار و ۲۲۶ تومان به ۱۴ هزار و ۴۹۲ تومان افزایش یافته است. «دفرا» سال گذشته به میزان ۹/ ۵۱ میلیارد تومان از محل فروش این سرم‌ها درآمد کسب کرده بود؛ رقمی که ۷/ ۱۸ درصد از کل درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص می‌داد. در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی ۲درصد افزایش نشان می‌دهد.»

شرکت سبحان‌دارو هم در این ارتباط از افزایش نرخ برخی فرآورده‌های دارویی شامل قرص‌ها و کپسول‌ها خبر داده است. طبق این اطلاعیه افزایش قیمت شامل ۱۲ قلم از محصولات شرکت بوده که قیمت‌های فروش آنها از ۱۱‌تا‌۷۵ درصد افزایش یافته است.

به طور متوسط این اقلام از رقم ۵ هزار و ۴۵۱ به ۶ هزار و ۵۵۲ تومان رسیده است. طی سال مالی گذشته شرکت سبحان‌دارو از محل فروش این ۱۲ قلم محصول به میزان ۱۳۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود؛ رقمی که ۲۲ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌داد.