1

بخش‌های بازسازی و نوسازی شده کیمیدارو افتتاح شد

احمدرضا مهدیان - کیمیدارو

“مراسم افتتاح بخش‌های روکش قرص و تولید داروهای پرخطر شرکت صنعتی کیمیدارو با حضور قائم مقام شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو و مدیران عامل تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت، اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و برگزار شد.”

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، دکتر احمدرضا مهدیان، مدیرعامل شرکت صنعتی کیمیدارو در این مراسم درباره نوع فعالیت این مجموعه عنوان کرد: شرکت صنعتی کیمیدارو دارای دو بخش شیمیایی و دارویی است که واحد شیمیایی مواد موردنیاز صنایعی را تولید می‌کند و واحد دارویی آن نیز هم چندین خط تولید دارو شامل آمپول، قرص، کپسول، قطره و سوسپانسیون دارد.

دکتر مهدیان در این باره یادآور شد: از آنجا که واحد تولید قرص از اصلی‌ترین خطوط تولید این شرکت است، واحد روکش قرص در کیمیدارو یکی از واحدهای اصلی و ضروری محسوب می‌شود. بنابراین با توجه به اینکه کیمیدارو مانند بسیاری از شرکت‌های داروسازی کشور  قدیمی بود و تاسیسات و تجهیزات آنها به بازسازی و نوسازی نیاز داشت، طرح بازسازی و نوسازی واحدهای کیمیدارو از مدت‌ها قبل شروع شد.

وی درباره عملیات بازسازی و نوسازی در شرکت کیمیدارو خاطرنشان کرد: از اواخر سال 1398 پروژه‌های بازسازی در شرکت کیمیدارو کلید خوردند. اجرای این پروژه‌ها در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع برنامه‌ریزی شده بود و آخرین مرحله این بازسازی‌ها واحد روکش بود که قسمت اعظم داروهای ما در این واحد تولید می‌شود. پروژه بازسازی این واحد از اواخر اسفند ماه سال 1400 آغاز و اجرای پروژه به پیمانکار سپرده شد که در نهایت در روزهای گذشته به انجام رسید. با افتتاح این بخش‌ها و رفع گلوگاه‌های تولید میزان فروش شرکت که در 5 ماهه اول سال نسبت به سال گذشته افزایش دوبرابری داشته و سود 140 درصدی را رقم زده است، باز هم بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی کیمیدارو درباره راه‌اندازی واحد داروهای پرخطر در این مجموعه نیز خاطرنشان کرد: طبق برنامه قرار است در این واحد تعدادی از داروهای پرخطر (هازارد) تولید شوند که باعث افزایش کلی تولیدات شرکت کیمیدارو خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت صنعتی کیمیدارو بسیاری از داروهایی را که در فهرست کمبودهای کشوری هستند، در حال تولید دارد و می‌تواند به تامین نیاز دارویی کشور کمک کند. به‌طور قطع با در مدار قرار گرفتن واحدهای بازسازی و نوسازی شده، کمک کیمیدارو به کاهش کمبودهای دارویی در کشور افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث افتخار ماست.

دکتر مهدیان در پایان درباره برنامه‌های آتی شرکت کیمیدارو نیز گفت: ما در حال حاضر در حال اخذ پروانه‌های جدیدی برای تولید دارو از جمله داروهای حوزه دیابت نیز هستیم که در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد و اخبار مربوط به آن نیز اعلام خواهیم شد.

گفتنی است این مراسم با بازدید از بخش‌های نوسازی و بازسازی شرکت صنعتی کیمیدارو شده ادامه یافت. شرکت صنعتی کیمیدارو از سال 1344 و با نام شرکت هوخست آلمان شروع به کار کرده و در سال‌های پس از انقلاب با نام شرکت صنعتی کیمیدارو به فعالیت ادامه داد و در سال 1370 به شرکت سهامی عام تبدیل و وارد بورس شد.//

کیمیدارو