1

قدردانی معاون وزیر از عملکرد انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت: انجمن مسئولیت اجتماعی خود را به‌خوبی انجام داد

دکتر محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان برگزاری سی‌امین نمایشگاه ایران بیوتی با حضور در غرفه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، در گفت‌و‌گو با گروه خبری این انجمن عنوان کرد: این نمایشگاه یک جشن سالانه در حوزه صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده است که با کمک تشکل‌های مرتبط به ارائه آخرین و جدید‌ترین دستاوردهای این حوزه‌ها می‌پردازد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه این فرصت را در اختیار نهادهای سیاست‌گذار این حوزه قرار می‌دهد تا میزان رشد یا افت تولید در هریک از بخش‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و وضعیت تولیدات از نظر کیفی و کمی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر برادران درباره وضعیت صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور گفت: با وجود مشکلات متعددی که در سال گذشته پیش روی فعالان و تولیدکنندگان این حوزه‌ها قرار داشت، شاهد بودیم که در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد کمی در تولید و نیز رشد کیفی در محصولات مختلف وجود داشته است و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مردم قدردان مجموعه‌های وفادار به تولید ملی هستند، تاکید کرد: در اینجا باید تشکر خاص و ویژه از انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، آقای علم‌بیگی و اعضای هیات مدیره این تشکل داشته باشم. زیرا این مجموعه مسئولیت اجتماعی خود را چه در دوران کرونا و چه در طول سال گذشته که سال سختی برای فعالان این عرصه محسوب می‌شد، به‌خوبی در مورد تامین مواد اولیه و قیمت کالاهای این حوزه به‌خوبی انجام دادند.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شرکت‌های فعال در بخش تولید صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با رقابتی که در حوزه تولید داشتند، کمترین فشار را به مصرف‌کننده نهایی وارد کردند و همین تلاش‌ها باعث شده است که امروز مردم از نظر کیفیت، کمیت و فراوانی این کالاها ابراز رضایت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رقابتی که بین بیش از 1500 وارد تولیدی در کشور د ر این بخش برقرار است باعث رشد کمی و کیفی این محصولات در کشور و کاهش ارزبری شده است. ما امروز به جز در مورد برخی از مواد اولیه که از نظر اقلیمی امکان تولید آنها در کشور نیست، توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از نهاده‌های مورد نیاز این صنایع را در کشور تولید کنیم.

دکتر برادران در پایان گفت: تولید داخلی محصولات بهداشتی، آرایشی و شوینده کشور علاوه بر جلوگیری از ارزبری، سبب شده تا ما در این حوزه حدود 90 میلیون دلار نیز صادرات داشته باشیم که بسیار قابل توجه است.//