1

در اجرای قوانین محصولات آرایشی ضعف داریم

دکتر کمپانی - fdmag

دکتر کمپانی: در اجرای قوانین ضعف داریم

رئیس آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عنوان کرد: در اجرای قوانین حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی ضعف داریم.

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، دکتر عارفه کمپانی گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی حفاظت از سلامت محصولات آرایشی می‌کوشد. اين سازمان تلاش می‌کند با تدوين قوانین و دستورالعمل‌ها، کیفیت و سلامت محصولات آرایشی را تحت کنترل داشته باشد اما وضع این قوانین و دستورالعمل‌ها تنها یک سوی این معادله است و مسلما نحوه اجرا قوانين و اطمينان از اجراي همسان آن در همه موارد نيز در حصول نتيجه مهم است.

دکتر کمپانی در این زمینه تاکید کرد: به نظر من، ما از نظر قوانین حوزه بهداشتی و آرایشی بسیار سختگیر هستیم ولی مشکلی که وجود دارد این است که در اجرا و کنترل ضعف داریم.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌هایی که در مسیر قانونی تولید حرکت‌ می‌کنند، افزود: ما در حوزه قانون‌گذاری محصولات آرایشی مدام پیچ قوانین را محکم می‌کنیم اما در اجرای آنها ضعف داریم. در نتیجه مسیر برای مجموعه‌هایی که می‌خواهند تابع قوانین باشند، ناهموار و پر از موانع قانونی است و در مقابل حرکت در مسیرهای غیرقانونی، تخلف و قاچاق، وسوسه انگيز، سهل و پر بازده است.

چنین رویکردی باعث می‌شود شرکت‌های بزرگ تابع قانون که در معرض دید هستند با موانع متعدد روبرو باشند و در مسیر رقابتی نابرابر قرار بگیرند و پر چالش قرار گيرند.//