1

دکتر عبده‌زاده: باید عزت تولید‌کننده حفظ شود

محمد عبده زاده - fdmag.ir

رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اعلام کرد: 

برای اینکه بتوانیم عزت بیمار را حفظ کنیم، باید عزت تولید‌کننده حفظ شود.

 

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، دکتر محمد عبده‌زاده، رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در مراسم دید و بازدید فعالان حوزه دارو گفت: در حوزه رگولاتوری در سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی توسط سازمان غذا و دارو انجام شد. با این حال ما هنوز در حوزه تولیت دارو ما هنوز با مشکلات زیادی مواجه هستیم و همچنان نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم.

وی گفت: در حوزه دارو برای اینکه بتوانیم عزت بیمار را حفظ کنیم، باید عزت تولید‌کننده حفظ شود و در این زمینه باید به حمایت از تولید توجه ویژه داشت.

رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: درخواست ما از سازمان غذا و دارو این است که با توجه به نامه ریاست جمهوری به وزیر بهداشت، رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر استرداد شکایت و ارائه راهکار برای جمع‌بندی موضوع مابه‌التفاوت ارزی، نسبت به این مورد اقدام شود.

دکتر عبده‌زاده در پایان بیان کرد: با توجه به مطرح بودن موضوعاتی مانند تغییر تعرفه‌ها، تغییر حقوق و تغییر دستمزدها در روزهای ابتدایی سال، انتظار ما این است که سازمان غذا و دارو از هیات دولت و وزیر محترم بهداشت، دستور کلی پیرامون اصلاح قیمت‌ها هم در حوزه تولید دارو و هم در بخش‌های دیگر زنجیره دریافت کند.//