1

یادداشت دکتر کبریایی زاده / به سوی با همدلی و همبالی

دکتر عباس کبریایی‌زاده - رئیس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران - fdmag.ir

دکتر عباس کبریایی‌زاده، رئیس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی  رژیمی و سیزدهمین همایش طلای سبز در یادداشتی یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش مجله خبری غذا و دارو وی در این باره نوشت: روزهای29 تا 31 فروردین امسال دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی  رژیمی و سیزدهمین همایش طلای سبز را در حالی برگزار می‌کنیم که به لطف خدا و همت و تلاش همکارانمان در صنعت، رشد و توسعه در خور تحسینی را در هر دو صنعت مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی شاهد هستیم.

این دو صنعت در بستر ملی رشد و توسعه‌ای یافته‌اند که شاهد تامین نیاز جامعه به‌طور کامل هستیم و اقدامات خوبی از سوی شرکت‌ها به روش‌های مختلف نظیر سرمایه گذاری مشترک و تاسیس شرکت‌های تجاری در کشورهای هدف در حوزه صادرات  در حال اجرا است.  این رویکرد یکی از ضروری‌ترین اقدامات جهت تولید ثروت با هدف حضور در بازارهای بزرگ‌تر منطقه‌ای و فرا‌منطقه ای است.

با تغییراتی که در اداره مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو صورت گرفته و رویکرد مثبتی که در حمایت از این صنعت وجود دارد، امید به اقدامات درخشان‌تر بیشتر شده و امید می‌رود سال 1403 سالی همراه با امید بخشی و شادابی و شکوفایی این دو صنعت در حوزه ملی و بین‌المللی باشد. ظرفیت‌های ایران از آنچه تاکنون در بخش تجارت فرآورده های مکمل و طبیعی رقم خورده بسیار فراتر است. بنابراین برگزاری همایش مکمل‌ها و طلای سبز و نمایشگاه جانبی آن فرصتی است تا این ظرفیت‌ها تبیین شده و فضای امیدبخش همراه با همدلی و همبالی توسعه یابد.

در این دو همایش همانند دوره‌های پیشین تلاش شده تا با حضور اساتید و محققان دانشگاهی و صنعتی، آخرین یافته‌های علمی-‌پژوهشی در این زمینه‌ها ارائه و با حضور همکاران عزیز پزشک و داروساز، متخصصان تغذیه و دیگر متخصصان دانشگاهی و صنعتی به بحث گذارده شود. همچنین در این همایش گزارش نهایی طرح آینده‌پژوهی انجام شده در ارتباط با آینده‌نگاری صنعت مکمل ارائه و در قالب پنلی به بحث گذاشته خواهد شد.

به‌علاوه نظر به اهمیت نقش بخش رگولاتوری سازمان غذا و دارو در حفظ ظرفیت‌های موجود و توسعه آن‌، پنل اختصاصی با حضور مدیرکل محترم مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو و همکاران پرتلاش ایشان برگزار خواهد شد که به یقین می‌تواند راهگشای حل مشکلات موجود و ساخت آینده بهتر برای کشور باشد.