1

چگونگی بررسی اصالت کالای سلامت محور

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، هنگامی که محصولی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌کنید، برچسب های اصالت کالا را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. زمانی که قصد خرید یک کالای بهداشتی، آرایشی، دارویی و یا هر محصولی را داشته باشید که استفاده از آن رابطه ای تنگاتنگ با سلامتی دارد باید خیالتان راحت باشد که جنس و کالایی که میخرید جدا از این که اصل و با کیفیت باشد از محل تولید و نحوه ی حمل و نقل و عرضه ی آن کالا مطمئن شوید که هیچ ضرری برایتان نداشته باشد. کوچکترین ایراد در محصولاتی که سلامت محور هستند میتواند به سلامت جسم و روح و اقتصاد و فرهنگ جامعه ومردم آسیب های جدی بزنند که حتی ممکن است بعضی از این آسیب‌ها غیر قابل جبران باشند.
از این رو داشتن نشان سیب سلامت هیچ تضمینی برای تشخیص آن کالا به عنوان محصول اصل و با کیفیت و سالم نیست و فقط باید توجهتان به برچسب اصالت کالا باشد. این برچسب برای مصرف کننده و خریدار این اطمینان را بوجود می آورد که کالایی که خریداری میکنند از اصالت و سلامت کافی برخوردار است. این طرح کلیه محصولات خارجی، وارداتی وداخلی را کنترل میکند و برای مصرف کننده و خریدار این اطمینان را بوجود می آورد که کالایی که خریداری میکنند از اصالت و سلامت کافی برخوردار است.

خب حالا باید بدانیم برچسب اصالت کالا چه شکلی است؟

این برچسب به رنگ سفید با حاشیه ای زرد رنگ است که روی آن بارکد کالا و اطلاعات مهم دیگری در مورد آن کالا وجود دارد و حتما باید دقت شود که این بارکد کاملا سالم و غیر مخدوش باشد.
برچسب اصالت کالا اطلاعات مهمی در مورد کالا را شامل میشود، تاریخ تولید محصول، تاریخ انقضا، تولید کننده و وارد کننده و بارکد اصالت کالا جزو همین اطلاعات هستند که روی برچسب درج میشوند.

البته الزام داشتن این لیبل فعلا فقط برای محصولات وارداتی است. سازمان غذا و دارو در کنار سازمان مبارزه با قاچاق و انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی در صدد هستند با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و جامع، همه محصولات وارداتی و تولیدی این صنعت دارای برچسب اصالت کالا گردند.