1

لزوم پاسخ شفاف تولیدکنندگان کپسول درباره توان تامین نیاز کشور

به گزارش مجله خبری غذا و دارو، دکتر عباس کبریایی‌زاده؛‌ رئیس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، در نامه‌ای به دکتر رمضانی؛ مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، از نوع پاسخگویی این شرکت به تولیدکنندگان، مداخله در فرآیند بازرگانی آن‌ها و تعیین وظایف برای مشتریان گلایه کرد.

اخیراً نامه‌هایی با امضای دکتر رامین رمضانی خطاب به شرکت‌های تولیدکننده مکمل رسیده و از سندیکا برای درخواست‌های شرکت‌ها (در مواردی که میزان تقاضای سال آینده‌شان بیش از 20% نسبت به میانگین خرید چهار سال گذشته رشد داشته)، مدارکی برای انعقاد قرارداد و تامین پوکه کپسول موردنیاز خواسته شده است.

دکتر کبریایی‌زاده در نامه‌ای به دکتر رمضانی ضمن ابزار گله‌مندی از نوع پاسخگویی به شرکت‌ها، مداخله در فرآیند بازرگانی آن‌ها و حتی تعیین وظایف برای مشتریان و سندیکا،‌ یادآوری کرده است این شرکت فقط باید به تولیدکننده‌‌ها در مورد امکان یا عدم امکان تامین پوکه کپسول موردنیازشان پاسخ شفاف بدهد.

او در ادامه اضافه کرده سایر موارد مانند علت میزان نیاز، نحوه مصرف و… خارج از ارتباط موضوعی و صلاحیت آن مجموعه است و شرکت فوق باید در مورد توان تامین پوکه کپسول ژلاتینی پاسخ شفاف بدهد. دکتر کبریایی‌زاده در این نامه یادآوری کرده است بر اساس مصوبه کمیسیون قانونی تشخیص، اگر شرکت‌های داخلی توان تامین پوکه کپسول موردنیاز را نداشته باشند یا پاسخ شفاف ندهند، تولیدکنندگان محصول نهایی می‌توانند برای واردات اقدام کنند.