1

ایران‌ فارما، الگوی یک رویداد تخصصی موفق

هفتمین نمایشگاه ایران فارما - 1401

“توجه به ساختارهای محتوایی، زمانی و مکانی در برگزاری همه نمایشگاه‌های معتبر جهانی باعث می‌شود تا این نمایشگاه‌ها همواره مخاطبان ثابت خود را داشته باشند.”

 

در نگاه کلی، جایگاه یک رویداد تخصصی همواره بر مبنای سه مولفه محتوا، ظرف زمان و ظرف مکانی تعریف می‌شود. بدون شک محتوای یک رویداد در جای خود بسیار با‌اهمیت است اما نمی‌توان از نقش استمرار زمانی و پایگاه مکانی در ثبات و جایگاه رویدادهای تخصصی غافل بود.

در همین راستا نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) که به عقیده همه صاحب‌نظران حوزه دارو، امروز بزرگترین رویداد تخصصی دارو در کشور و منطقه به شمار می‌رود، همگام با حفظ و ارتقای کیفیت محتوایی و گسترش ابعاد بین‌المللی خود، از الگوها و استانداردهای جهانی رویدادهای تخصصی در توجه به ظرف زمانی و مکانی برگزاری پیروی کرده است.

به همین دلیل امروز پس از ۶ دوره برگزاری موفق نمایشگاه ایران فارما، شرکت‌های داروسازی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، داروسازان و فعالان این حوزه، حتی بدون نیاز به دعوت و اطلاع‌رسانی نیز می‌دانند که در یک بازه زمانی مشخص (شهریور و مهرماه هرسال) و در یک مکان مشخص (مصلای امام خمینی) باید منتظر برگزاری نمایشگاه ایران فارما باشند.

چنین رویکردی در برگزاری همه نمایشگاه‌های معتبر جهانی نیز باعث شده تا این نمایشگاه‌ها همواره مخاطبان ثابت خود را داشته باشند و روزبه‌روز بر دامنه فعالیت و میزان اهمیت آنها افزوده شود.

توجه به ساختارهای محتوایی، زمانی و مکانی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما نیز در این سال‌ها جایگاه جهانی این رویداد منحصربه‌فرد در منطقه را نیز تثبیت کرده و باعث شده تا امروز بیش از 40 کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کنند.

شایان ذکر است هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما به‌عنوان بزرگترین رویداد تخصصی حوزه دارو در کشور، امسال نیز در تاریخ 18 تا 20 مهرماه در مصلای تهران برگزار خواهد شد.