زیانده بودن صنایع شوینده؛ شوآف یا واقعیت؟

عضو هیاتمدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اعلام کرد:
زیانده بودن صنایع شوینده صددرصد واقعی است
به گزارش مجله خبری غذا و دارو، مهندس مهدی صابری، عضو هیاتمدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره وضعیت اقتصادی صنایع شوینده کشور گفت: حوزه شوینده و آرایشی بهداشتی بازار بسیار بزرگی را در جامعه داشته و مقوله بسیار حساسی هم هست. متأسفانه طی سالهای اخیر به خاطر مشکلاتی که شرکتها با آن دست و پنجه نرم میکنند، این صنعت وارد مرحلهای شده که بیشتر شرکتها زیانده شدهاند.
مهندس صابری در این باره خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات بازار در این حوزه دارد کوچکتر میشود و شکی در این موضوع نیست که باید فکری به حال آینده این صنعت کرد.
بنا بر گزارش روابط عمومی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، وی درباره اینکه آیا آنچه در مورد زیاندهی شرکتها مطرح میشود واقعی است یا نه، بیان کرد: زیاندهی این شرکتها صد در صد واقعی است. گزارشهای مالی و اقتصادی آن دسته از شرکتهای حوزه شوینده و بهداشتی که در بورس حضور دارند، در دسترس است و مردم میتوانند آن را ببینند؛ بنابراین زیانده بودن آن را میشود آنالیز کرد. صورتهای مالی باقی شرکتهایی که در بورس نیستند هم برای سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان فرستاده میشود و از این طریق میتوان وضعیت سودده یا زیانده بودن آنها را بررسی کرد.
این عضو هیاتمدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره دلیل زیانده بودن این صنعت تصریح کرد: رشد روزبهروز قیمت مواد اولیه و در مقابل قیمتگذاری دستوری و نامتناسب محصول نهایی مهمترین عامل در این موضوع است زیرا با این رویکرد، تراز و تعادل موثری بین رشد قیمت مواد اولیه و قیمت نهایی برقرار نمیشود.
صابری در پایان گفت: نهادهای تصمیمگیر در این حوزه اگر به ادامه فعالیت این صنعت در کشور میاندیشند، یا باید قیمت مواد اولیه را نیز ثابت نگاه دارند و یا باید برای قیمتگذاری متناسب محصولات این حوزه اقدام کنند.//