Page 6 - 34
P. 6

‫خبرنامه ‪24‬‬  ‫‪4‬‬
                                                                                                        ‫سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران‬

‫نگاهی به عملکرد و چش ‌مانداز سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران‪ ،‬در برگزاری نمایشگاه ایران فارما ‪2018‬‬

‫مشکل اصلی صنعت داروسازی تحریم‌ها نیست؛ سیاست‌های داخلی است‬

‫چهارمین نمایشگاه بی ‌نالمللی دارو و صنایع وابسته از دوم تا چهارم مهر در مصلی امام خمینی(ره)‬                                                                ‫گزارش خبری‬
‫برگزار شد‪ ،‬تا بار دیگر توانمند ‌یهای کشور در تولید و تأمین دارو به نمایش گذاشته شود‪ .‬بیش‬
‫از ‪ ۳۶۰‬شرکت داخلی و ‪ ۱۴۰‬شرکت خارجی با حضور در چهارمین نمایشگاه بی ‌نالمللی دارو و صنایع‬
‫وابسته (ایرا ‌نفارما ‪ ،)۲۰۱۸‬به عرضه آخرین دستاوردهای دارویی خود پرداختند‪ .‬نمایشگاهی که‬
‫برای سومین سال پیاپی تلاش کرد تا پیونددهنده صنعت‪ ،‬فرهنگ و دانشگاه باشد‪ ،‬امسال میزبان‬
‫‪ ۲۲‬ناشر داخلی و ‪ ۲‬نماینده ناشران خارجی‪ ،‬در سومین نمایشگاه تخصصی کتا ‌بهای علوم دارویی‪،‬‬
‫پزشکی‪ -‬دانشگاهی نیز بود‪ .‬علاوه بر این‪ ،‬سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران‪ ،‬در‬
‫راستای تحقق اهداف خود مبنی برگردهم آوردن کلیه ذ ‌ینفعان صنعت داروسازی کشور‪ ،‬اقدام به‬
‫برپایی «دومین نمایشگاه رسان ‌ههای سلامت محور»‪« ،‬هفتمین همایش طلای سبز» (با هدف معرفی‬
‫توانمند ‌یهای کشور در وارد شدن به بازار داروهای طبیعی)‪ ،‬کارگا ‌‌ههای آموزشی و موردکاوی ویژه‬
‫متخصصین دارویی‪ ،‬صاحبان سرمایه‪ ،‬دانشجویان‪ ،‬داروسازان و مهندسان فعال در صنعت دارو‪ ،‬کرد‪.‬‬
‫رویدادهایی که به گفته مشارک ‌تکنندگان در نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما ‪ ،۲۰۱۸‬این نمایشگاه را‬

         ‫از سایر نمایشگا ‌ههای دارویی و تجهیزات دارویی که سالانه برگزار م ‌یشود‪ ،‬متمایز م ‌یکند‪.‬‬

‫دانشگا‌ههای سراسری تهران‪ ،‬اصفهان و دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات‪ ،‬در‬       ‫هر چند خروج آمریکا از برجام و شروع مجدد تحری ‌مهای این کشور علیه‬
‫طول ‪ ۳‬روز برگزاری نمایشگاه‪ ،‬بیش از ‪ ۲‬هزار دانشجو در حوزه سلامت و‬         ‫ایران باعث شد تا برخی از شرک ‌تهای بزرگ خارجی و داخلی امکان حضور‬
                                                                         ‫در نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما امسال را پیدا نکنند‪ ،‬اما حضور ‪ ۲۴‬غرفه از‬
                              ‫دارو از این نمایشگاه بازدید انجام دادند‪.‬‬   ‫کشورهای اروپایی در چهارمین نمایشگاه بی ‌نالمللی دارو و صنایع وابسته و‬
‫برپایی بیش از ‪ 52‬کارگاه آموزشی ‌وموردکاوی به همت کمیته علم ‌ی‪-‬‬           ‫برپایی پاویون دارویی دو کشور بزرگ چین و هند نشان داد که ایران فارما‬
‫پژوهشی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران‪ ،‬دانشگاه تهران‪،‬‬         ‫جایگاه خود را در تقویم نمایشگاه جهانی به ثبت رساند‌ه است و شرک ‌تهای‬
‫اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران‪ ،‬دبیرخانه هفتمین همایش‬         ‫مطرح‪ ،‬فرصت مشارکت در این نمایشگاه بی ‌نالمللی را از خود دریغ نم ‌یکنند‪.‬‬
‫طلای سبز و پوشش رسان ‌های بیش از ‪ ۱۰‬هزار منبع خبری‪ ،‬حاکی از رشد ‪۱۲‬‬       ‫به اعتقاد فعالان صنعت دارویی حاضر در نمایشگاه‪« ،‬تولید ملی؛ صادرات‬
‫درصدی نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما ‪ ۲۰۱۸‬در مقایسه با سال گذشته است‪.‬‬  ‫جهانی» که ب ‌هعنوان شعار امسال این نمایشگاه اعلام شده است‪ ،‬گویای اهمیت‬
                                                                         ‫برگزاری نمایشگاه بی ‌نالمللی دارو و صنایع وابسته در داخل و خارج است‪.‬‬
                ‫ایران فارما ‪ ،۲۰۱۸‬میزبان اولین تکنولوژی دارویی‬           ‫نکت ‌های که از سوی مشارک ‌تکنندگان داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه‬
‫یکی از تفاو ‌تهای نمایشگاه امسال با سا ‌لهای گذشته‪ ،‬رونمایی از‬           ‫نیز تأکید شد و به عقیده آنان با برگزاری نمایشگاه بی ‌نالمللی‪ ،‬قطعا این فرصت‬
‫اپلیکیشن ا ‌مفارما بود‪ .‬را‌هاندازی این اپلیکیشن‪ ،‬از حدود ‪ ۱‬سال پیش از‬    ‫فراهم خواهد شد تا صادرات تولیدات دارویی کشور رونق یابد‪ .‬چون کارکرد‬
‫برگزاری نمایشگاه‪ ،‬ابتدا توسط یک کارگروه متشکل از متخصصان حوزه‬
‫‪ IT‬شروع شد‪ .‬هدف از تولید این اپلیکیشن‪ ،‬سروی ‌سدهی بیشتر و بهتر برای‬                                       ‫نمایشگاه جز تحقق این هدف نیست‪.‬‬
‫شرک ‌تکنندگان در نمایشگاه ایران فارما بود‪ .‬اپلیکیشن ا ‌مفارما که خدمات‬
‫نمایشگاهی را به شرک ‌تکنندگان ارائه م ‌یداد‪ ،‬باعث نظم بیشتر در برگزاری‬     ‫رشد ‪ ۱۲‬درصدی نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما در مقایسه با‬
                                                                                                                                ‫سال قبل‬
              ‫جلسات ‪ B2B‬میان شرک ‌تکنندگان داخلی و خارجی شد‪.‬‬
‫همچنین این اپلیکیشن‪ ،‬به معرفی خدماتی که شرک ‌تهای دارویی و‬               ‫در نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما ‪ ،2018‬مجموعا بیش از‪ ۳۰‬هزار نفر‬
‫حوز‌ههای وابسته دارند نیز م ‌یپردازد و در واقع‪ ،‬یک راهنمای بزرگ از‬       ‫متخصص داخلی و خارجی از نمایشگاه بازدید داشتند‪ .‬ضمن اینکه با هدف‬
‫محصولات‪ ،‬فعالی ‌تها و وجوه تمایز شرک ‌تهای دارویی را نسبت به یکدیگر‪،‬‬     ‫مشارکت مستقیم دانشجویان در این نمایشگاه‪ ،‬با برپایی ‪ 12‬تور دانشجویی از‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11