Page 84 - 34
P. 84
کوروش کرباسیان ،مدیرعامل شرکت کیان شارژ دانش:
انحصار شرک تهای خارجی را
در بازار شکست هایم
شرکت کیان شار دانش ،از سال 1388با مطالعه بر روی ساخت دستگاه کارل فیشر
تیتراتور ،کار خود را آغاز کرده است .این شرکت در 9سال گذشته ،ضمن ارتقاء کیفی
دستگاه کارل فیشر ،موفق به طراحی و ساخت چند دستگاه دیگر ،از جمله نخستین سیستم
HPLCایرانی با نام تجاری Danchrom HPLCشده است .گف ت وگوی ما را با کوروش
کرباسیان (مدیرعامل این مجموعه) م یخوانید:
در طــی ایــن ســالها ،در چــه زمین ههــای پزشــکی و دارویــی ،بیشــترین فعالیــت را
داشــتهاید؟
فعالیــت عمــده مــا ب هدلیــل ماهیــت آنالیتیــکال و کیفیــت عالــی دســتگاههای تولیــدی ،در زمینــه
کنتـرل کیفـی و آنالیـز در مراکـز تحقیقاتـی ،دانشـگاهی و نیـز در شـرکتهای داروسـازی بـوده اسـت.
آیا مشابه خارجی محصولات شما هم در بازار وجود دارد؟
بلـه ،در واقـع مـا بـا تولیـد دسـتگاههای کارل فیشـر تیتراتـور و ،HPLCانحصـار شـرکتهای خارجـی
را در بــازار شکســتهایم.
از نظر جنبه رقابتی محصولات شما با آنها چه تفاوتهایی دارد؟
از لحـاظ کیفـی دسـتگاههای مـا بـا بهتریـن محصـولات اروپایـی و آمریکایـی قابـل مقایسـه هسـتند و
در عیـن حـال خدمـات پـس از فـروش مـا از هـر نظـر ،ب هویـژه از لحـاظ تامیـن سـریع و مطمئـن قطعـات
یدکـی و آموز شهـای جامـع کاربـران ،برتـری آشـکاری نسـبت بـه رقبـای خارجـی دارد.
از نظر خدمات پس از فروش برای مشتریان خود چه امکاناتی را در نظر گرفت هاید؟
آمــوزش کار بــا دســتگاهها بــه نحــو رضایتبخشــی انجــام م یگیــرد و عــاوه بــر آن ،گارانتــی
طولان یتــر از معمــول ،ســهولت و ســرعت دسترســی بــه قطعــات یدکــی ،ســرویسهای دورهای ارزان
قیمــت و کمــک بــه کاربــران بــرای انجــام کاربردهــای خــاص و پیچیــده را در دســتور کار داریــم.
بــرای اینکــه شــرک تهایی ماننــد شــما بتواننــد هــم در زمینــه بــازار داخلــی موفــق
باشــند و هــم خارجــی ،فکــر میکنیــد چــه موانعــی بایــد برداشــته شــود و یــا چــه
زمین هســاز یهایی انجــام بگیــرد؟
نخسـتین قـدم ،عبـارت اسـت از تولیـد کالای بـا کیفیـت و همـگام بـا آن بایـد بـه خدمـات پـس از
فــروش مطلـوب اهتمــام ورزیـد .بــا ایـن کار و بـا بهرهگیــری همزمــان از تبلیغــات موثـر ،میتـوان بــه
موفقیـت در بـازار داخلـی مطمئـن بـود .بـرای موفقیـت در بـازار خارجـی ،عـاوه بـر ایـن مـوارد ،بایـد بـه
تبلیـغ گسـتردهتر و ایجـاد یـک شـبکه از فروشـندگان بومـی در قالـب شـرک تهای همـکار در کشـورها
و بازارهـای هـدف مبـادرت ورزیـدu.