Page 84 - 34
P. 84

‫کوروش کرباسیان‪ ،‬مدیرعامل شرکت کیان شارژ دانش‪:‬‬

     ‫انحصار شرک ‌تهای خارجی را‬
          ‫در بازار شکست ‌هایم‬

‫شرکت کیان شار دانش‪ ،‬از سال ‪ 1388‬با مطالعه بر روی ساخت دستگاه کارل فیشر‬
‫تیتراتور‪ ،‬کار خود را آغاز کرده است‪ .‬این شرکت در ‪ 9‬سال گذشته‪ ،‬ضمن ارتقاء کیفی‬
‫دستگاه کارل فیشر‪ ،‬موفق به طراحی و ساخت چند دستگاه دیگر‪ ،‬از جمله نخستین سیستم‬
‫‪ HPLC‬ایرانی با نام تجاری ‪ Danchrom HPLC‬شده است‪ .‬گف ‌ت ‌وگوی ما را با کوروش‬

                                              ‫کرباسیان (مدیرعامل این مجموعه) م ‌یخوانید‪:‬‬

‫در طــی ایــن ســال‌ها‪ ،‬در چــه زمین ‌ههــای پزشــکی و دارویــی‪ ،‬بیشــترین فعالیــت را‬
                                                                                   ‫داشــته‌اید؟‬

‫فعالیــت عمــده مــا ب ‌هدلیــل ماهیــت آنالیتیــکال و کیفیــت عالــی دســتگاه‌های تولیــدی‪ ،‬در زمینــه‬
‫کنتـرل کیفـی و آنالیـز در مراکـز تحقیقاتـی‪ ،‬دانشـگاهی و نیـز در شـرکت‌های داروسـازی بـوده اسـت‪.‬‬

                                      ‫آیا مشابه خارجی محصولات شما هم در بازار وجود دارد؟	‬
‫بلـه‪ ،‬در واقـع مـا بـا تولیـد دسـتگاه‌های کارل فیشـر تیتراتـور و ‪ ،HPLC‬انحصـار شـرکت‌های خارجـی‬

                                                                           ‫را در بــازار شکســته‌ایم‪.‬‬

                              ‫از نظر جنبه رقابتی محصولات شما با آن‌ها چه تفاوت‌هایی دارد؟‬
‫از لحـاظ کیفـی دسـتگاه‌های مـا بـا بهتریـن محصـولات اروپایـی و آمریکایـی قابـل مقایسـه هسـتند و‬
‫در عیـن حـال خدمـات پـس از فـروش مـا از هـر نظـر‪ ،‬ب ‌هویـژه از لحـاظ تامیـن سـریع و مطمئـن قطعـات‬

               ‫یدکـی و آموز ‌شهـای جامـع کاربـران‪ ،‬برتـری آشـکاری نسـبت بـه رقبـای خارجـی دارد‪.‬‬

             ‫از نظر خدمات پس از فروش برای مشتریان خود چه امکاناتی را در نظر گرفت ‌هاید؟‬
‫آمــوزش کار بــا دســتگاه‌ها بــه نحــو رضایت‌بخشــی انجــام م ‌یگیــرد و عــاوه بــر آن‪ ،‬گارانتــی‬
‫طولان ‌یتــر از معمــول‪ ،‬ســهولت و ســرعت دسترســی بــه قطعــات یدکــی‪ ،‬ســرویس‌های دوره‌ای ارزان‬

  ‫قیمــت و کمــک بــه کاربــران بــرای انجــام کاربردهــای خــاص و پیچیــده را در دســتور کار داریــم‪.‬‬

‫بــرای اینکــه شــرک ‌تهایی ماننــد شــما بتواننــد هــم در زمینــه بــازار داخلــی موفــق‬
‫باشــند و هــم خارجــی‪ ،‬فکــر می‌کنیــد چــه موانعــی بایــد برداشــته شــود و یــا چــه‬

                                                         ‫زمین ‌هســاز ‌یهایی انجــام بگیــرد؟‬
‫نخسـتین قـدم‪ ،‬عبـارت اسـت از تولیـد کالای بـا کیفیـت و همـگام بـا آن بایـد بـه خدمـات پـس از‬
‫فــروش مطلـوب اهتمــام ورزیـد‪ .‬بــا ایـن کار و بـا بهر‌هگیــری همزمــان از تبلیغــات موثـر‪ ،‬می‌تـوان بــه‬
‫موفقیـت در بـازار داخلـی مطمئـن بـود‪ .‬بـرای موفقیـت در بـازار خارجـی‪ ،‬عـاوه بـر ایـن مـوارد‪ ،‬بایـد بـه‬
‫تبلیـغ گسـترده‌تر و ایجـاد یـک شـبکه از فروشـندگان بومـی در قالـب شـرک ‌تهای همـکار در کشـورها‬

                                                              ‫و بازارهـای هـدف مبـادرت ورزیـد‪u.‬‬
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89