Page 22 - 452
P. 22

‫دکتر عبدالعظیم بهفر‪ ‌،‬مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی‪:‬‬

                          ‫ایران کازمتیکا‬

             ‫"معرفی میز آرایش ایران"‬

‫مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت این سازمان از تولیدکنندگان داخلی‪ ،‬از‬
                                        ‫ظرفی ‌تهای موجود برای تولید برندهای مختلف آرایشی و بهداشتی در کشور خبر داد‪.‬‬

‫دکتر عبدالعظیم بهفر در جلسه‌ای که با موضوع مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و وارداتی آرایشی و بهداشتی‪ ،‬با حضور‬
‫رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی‪ ،‬صنایع‪ ،‬معادن و کشاورزی تهران با تولیدکنندگان و واردکنند‌ههای این صنعت برگزار‬
‫شد‪ ،‬با تشریح اقدامات صورت گرفته در این حوزه‪ ،‬اظهار کرد‪ :‬تشکیل میز آرایشی ایران که متشکل از تمام نقش‌آفرینان این حوزه‬
‫یکی از اقدامات مثبت انجام شده است و در جنگ اقتصادی تنها با هم‌فکری و مشارکت همگانی باید در جهت حفظ اتحاد‪ ،‬رفع موانع‬

                                                                              ‫تولید و تأمین نیاز و حفظ مردم تلاش کرد‪.‬‬
‫وی با تأکید بر اینکه مشکلات این صنف مربوط به سیستم سازمان غذا و دارو نیست‪ ،‬گفت‪ :‬مشکلاتی که در زمینه تأمین‬
‫محصولات سلولزی در روزهای گذشته ایجاد شد نیز ناشی از برخی عدم هماهنگی و اقداماتی بود که در حوز‌ههایی خارج از سازمان‬
‫غذا و داور وزارت بهداشت بود‪ .‬به گفته مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تمهیدات اتخاذ شده‪ ،‬میزان‬
‫واردات مواد اولیه صنعت آرایشی و بهداشتی در ‪ ۶‬ماهه اول امسال تقریباً معادل ‪ ۶‬ماهه اول سال گذشته بود حتی برای فرآورده‌های‬
‫سلولوزی با تسهیلاتی که برای مواد اولیه کارخانجات در نظر گرفته شده است میزان مجوز واردات این مواد افزایش یافته است‪ ،‬هر‬
‫چند ناهماهنگ ‌یها و مشکلاتی در زمینه ترخیص این مواد در گمرکات کشور وجود دارد‪ .‬وی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های‬
‫صورت گرفته توسط صنعت‪ ،‬کمبودی در بخش محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور و سطح داروخان ‌هها وجود ندارد‪ ،‬تصریح‬
‫کرد‪ :‬پس از اتخاذ سیاست‌های اخیر سازمان‪ ،‬بسیاری از واردکنندگان مشتاق به سرمای ‌هگذاری در حوزه تولید محصولات آرایشی و‬

                                                                   ‫بهداشتی به‌صورت سفارش و یا احداث کارخانه شد‌هاند‪.‬‬
‫به نقل از فصلنامه انجمن صنایع شوینده‪ ،‬بهداشتی و آرایشی‪ ،‬دکتر بهفر افزود‪ :‬تولیدکنندگان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوانند‬
‫برندهایی که قابلیت تولید داخل را دارند‪ ،‬در کشور تولید کنند‪ .‬همچنین برنامه صادرات این فرآورده‌ها را در دستور کار خود قرار‬
‫بدهند‪ .‬وی با اشاره به اینکه فرمول دارو و فرآورده‌های آرایشی متفاوت است‪ ،‬گفت‪ :‬قوانین و ضوابط فراورده‌های آرایشی و بهداشتی‬
‫با نظرات دارویی متفاوت است و امیدواریم با ایجاد ضوابط خاص خود شاهد رشد روزافزون این صنعت باشیم؛ چرا که نگاه دارویی‬
‫به این صنعت باعث ایجاد مشکل م ‌یشود‪ .‬مدیرکل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم تعامل بیشتر‬
‫بین واردکنندگان و تولیدکنندگان فرآورد‌ههای آرایشی و بهداشتی با یکدیگر‪ ،‬عنوان کرد‪ :‬سیاست اصلی این اداره کل ایجاد تعامل‬
‫بین همه بازیگران صنعت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و محصول نهایی در جهت‬

                                                  ‫حفظ سلامت مردم و کمک به تأمین کالای موردنیاز و حفظ اشتغال است‪.‬‬
‫وی خاطرنشان کرد‪ :‬تولیدکنندگان صنف آرایشی و بهداشتی ظرفیت‌های خالی و نوع خطوط را به ما اعلام کرد‌هاند و بهتر است در‬
‫مورد تولید برندهای مختلف با یکدیگر و واردکنندگان مجاز تعامل کنند‪ ،‬سازمان غذا و دارو نیز در زمینه تأمین و تولید فرآورده‌های‬
‫آرایشی بهداشتی همکاری لازم را انجام خواهد داد‪ .‬و برگزاری دومین همایش ایران کازمتیکا گامی در این راستا است و ثبت و معرفی‬

                                                                         ‫میز آرایش ایران م ‌یتواند در ایران کازمتیکا باشد‪.‬‬
‫دومین همايش و نمايشگاه بی ‌نالمللی ایران‌کازمتیکا (فرآورده‌های آرایشی‪ ،‬بهداشتی‪ ،‬شوینده‪ ،‬سلولزی و صنایع وابسته) از ‪ ۳‬تا ‪۵‬‬
‫دی‌ماه ‪ ۱۳۹۸‬با ریاست دکتر محمدرضا شانه ساز و دبیری دکتر عبدالعظیم بهفر در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد‪u.‬‬

                                                                                                                             ‫‪20‬‬
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27