Page 24 - 452
P. 24

‫با مجوز سازمان غذا و دارو برگزار می‌شود‬

‫دومین همایش و نمایشگاه‬
‫ایرا ‌نکازمتیکا از نگاه مدیران‬

‫همایش و نمایشگاه ایرا ‌نکازمتیکا‪ ،‬اولين رویدادی است که به طور جامع در حوزه آرايشي و بهداشتي‪،‬‬
‫شوينده‪ ،‬سلولزي و صنايع وابسته برگزار م ‌يشود و تأييد و حمايت سازمان غذا و دارو را دارد‪ .‬نمايشگاهي که‬

                               ‫ضمن پوشش همه زيرمجموع ‌ههاي خود‪ ،‬استانداردهاي لازم را رعايت کرده است‪.‬‬
‫همایش علمی که به لحاظ برخورداري از بخ ‌شهاي مهمي چون دور ‌ههاي بازآموزي‪ ،‬کارگا ‌ههاي تخصصي‬
‫و عمومی‪ ،‬نمایشگاه جانبی دستاوردها و رونمایی از محصولات   به رويدادي بزرگ تبديل شده که مي‌تواند‬
‫بستر مناسبي براي صادرات در منطقه  را  نيز فراهم آورد‪ .‬همچنين يکي از اهداف بزرگ ايران کازمتيکا‪ ،‬تأمين‬
‫منافع سنديکاهاي مختلف از جمله واردکنندگان و توليدکنندگان اين عرصه در يک زمان و بسترسازي براي‬

      ‫ملاقا ‌تهاي تجاري با بازرگانان و توزيع کنندگان در کشورهاي خاورمیانه به عنوان بازار هدف اولیه است‪.‬‬
‫فرهن ‌گ سازي مصرف مناسب لوازم آرايشي و بهداشتي با در نظر گرفتن پيام اين دوره‪“ ،‬اصل بر اصالت”‬
‫هم گامي بزرگ در راه شناخت محصولات سلامت محور در همایش ایرا ‌نکازمتیکا و نمایشگاه بی ‌نالمللی به‬

                                                                                                              ‫شمار م ‌يآيد‪.‬‬

‫مردم را تضمين کنيم‪ .‬نکته مهم بعدي در اين زمينه جايگاه ايران‬

‫است‪ .‬در منطقه خاورميانه و همسايگي ما‪ ،‬فقط ايران و ترکيه از نظر‬

‫توانمندي در حوزه توليد محصولات آرايشي و بهداشتي حرفي براي‬

‫گفتن دارند‪ .‬ايران از نظر تعداد شرک ‌تهاي دان ‌شبنيان‪ ،‬ترکيبات‬

‫و اسان ‌سها‪ ،‬سطح علم در حوزه شيمي و داروسازي در وضعيت‬

‫بهتري قرار دارد و با تجهيز و به روزرساني ماشي ‌نآلات توليد و‬

‫بست ‌هبندي‪ ،‬ميتواند سطح و حجم توليدات را ارتقاء دهد و بازار‬

‫ايران کازمتيکا‪ ،‬فرصتی در صنعت آرايشي و بهداشتي شرک ‌تهاي اطراف را به دست آوريم به شرط آن که مکانيز ‌مهاي‬

‫لازم وجود داشته باشد و تعدد حوزه ‌هاي تصمي ‌مگيري رفع شود‪.‬‬      ‫دکترعبدالعظيمبهفر‬

                                                                ‫مدير کل امور فرآورد ‌ههاي آرايشي و بهداشتي سازمان‬

                                                                ‫غذا و دارو‬

                                                                ‫با استناد به آمار مقال ‌هاي علمي که در سال ‪ 2016‬منتشر‬

                                                                ‫شده‪ ،‬ايران يکي از‪ 7‬تا ‪ 10‬کشور اول دنيا در حوزه مصرف لوازم‬

                                                                ‫آرايشي در دنيا اعلام شده است‪ .‬بنابراين اعداد و ارقام بازار بسيار‬

                                                                ‫جذابي براي توليدکنند‌ههاي داخلي و خارجي لوازم آرايشي داريم‬

                                                                ‫و لازم است محصولات آرايشي و بهداشتي از نظر سلامتي کاملا‬

‫نظارت شوند‪ .‬در همين راستا و براي دستيابي به نتيجه مطلوب ايران کازمتيکا ارتقاء دهنده سلامت جامعه‬

‫نم ‌يتوانيم بخش نظارت‪ ،‬سلامت و اقتصاد اين بازار را جدا کنيم و دکتر کيانوش جهانپور‬

‫به دستگا‌ههاي جداگانه بسپاريم‪ .‬قيمت پايين محصولات تقلبي و رییس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت‬

‫جعلي باعث شده مردم به اندازه کافي در مورد اين کالاها حساس در همه حوز‌ههاي سلامت و کالاهاي سلامت محور‪ ،‬جشنواره‬

‫نباشند‪ ،‬لازم است تا بخش عمد‌هاي از فعاليت و تمرکز را به اين و رویدادهای زيادي برگزار م ‌يشود‪ ،‬اما در حوزه مواد آرايشي و‬

‫سمت ببريم که آگاهي مردم در مورد حجم بالاي محصولات تقلبي بهداشتي تا به حال همایش علمی که از هر نظر مورد تأييد باشد‪،‬‬

‫بالا برود و در مورد آثار منفي آن بر سلام ‌تشان باخبر شوند‪ .‬بايد نداشت ‌هايم‪ .‬اين موضوع م ‌يتوانست به دليل عدم ارتباط و نزديکي‬

‫همان دقت و نگراني که در حوزه دارو ايجاد شده است‪ ،‬در حوزه بين بازار‪ ،‬سنديکاها و سازمان غذا و دارو باشد که با رقم خوردن‬

‫محصولات آرايشي هم به وجود بيايد‪ .‬مردم بايد بدانند رن ‌گهاي همایش ایران کازمتیکا و نمایشگاه اين خلاء پر شد و اميدوار‬

‫صنعتي‪ ،‬ترکيبات شيميايي‪ ،‬اسان ‌سها و حلا ‌لهاي خطرناکي در هستم نمايشگاه ايران کازمتيکا به نقطه عطفي در حوزه محصولات‬

‫اين محصولات استفاده م ‌يشود و مصرف طولاني مدت آن آسيب سلامت محور نه تنها در خاورميانه که در منطقه مديترانه برسد‪.‬‬

‫جدي براي سلامت زنان و کل جامعه ايجاد م ‌يکند‪ .‬فعالان‪ ،‬همایش ایران کازمتیکا و نمایشگاه بی ‌نالمللی نه تنها در راستاي‬

‫واردکنندگان و توليدکنندگان زيادي در حوزه محصولات آرايشي اسناد بالادستي و شعارهاي محوري است که هم هدف با گفت ‌ههاي‬

‫در داخل ايران داريم و براي هماهنگ شدن بخ ‌شهاي مختلف‪ ،‬در مقام رهبري در زمينه حمايت از توليد داخلي است و در حوزه‬

‫اداره کل اتاق فکر و ميز محصولات آرايشي تشکيل شده است تا با ارتقاء برندينگ و مارکتينگ م ‌يتواند فعاليت بسيار خوبي داشته‬

‫برنام ‌هريز ‌يهاي لازم بتوانيم اين حجم از مصرف را کنترل و سلامت باشد و با نگاه اقتصاد مقاومتي چه در حوزه ملي و چه توسعه‬           ‫‪22‬‬
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29