Page 23 - 452
P. 23
بختیار علمبیگی ،رئیس انجمن انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده ،آرایشی و بهداشتی:
ایرا نکازمتیکا فرصتی برای معرفی و
تبلیغ فیزیکی کالاهای داخلی
بـا توجـه بـه شـعار امسـال و تاکیـد مقـام معظـم رهبری بـر اولویـت قـرار گرفتن تولیـدات داخلـی ،ایـن محصولات بـه تبلیغ
نیـاز دارنـد و نمایشـگاه نیـز یکـی از روشهـای موثـر بـرای معرفـی آنها به شـکل فیزیکی اسـت.
دکتـر بختیـار علمبیگـی ،رئیـس انجمـن انجمـن تولیدکننـدگان صنایـع شـوینده ،آرایشـی و بهداشـتی ،ضمن بیان ایـن نکته
بـه تاثیـر غیرقابـل انـکار تحریمهـا بـر تمـام عرصـه و زمینههـا اشـاره کـرد و گفـت« :علیرغـم فشـار و محدودیتهـای شـرایط
تحریمـی ،بـه دلیـل کاهـش و حتـی ممنوعیـت واردات ،فرصتـی بـرای پیشـرفت در زمینـه تولیـد کالاهـای داخلـی پیـش آمده
اسـت و همایـش و نمایشـگاه ایرانکازمتیـکا عرصـه مناسـبی برای ارتبـاط بین تولیدکننـدگان و نمایش نتیجه تلاش آنهاسـت و
همیـن مـوارد بـه رونـق صنعـت و تولیـد داخلـی کمک میکنـد و حتـی میتوانیـم در زمینه تولیـد لوازم آرایشـی بـه خودکفایی
برسـیم و به سـمت صـادرات برویم».
دکتـر علمبیگـی بـا تاکیـد بـر موفقیـت کشـور در زمینه تولیـد کالاهـای شـوینده ،افـزود« :خوشـبختانه در این زمینـه به روز
هسـتیم و پیشـرفت خوبـی داشـتهایم ولـی بـه دلیـل نداشـتن تبلیغـات مناسـب و معرفی نشـدن تولیدات آرایشـی و بهداشـتی،
نتوانسـتهایم در ایـن زمینـه نظـر مـردم را جلـب کنیـم و برگـزاری نمایشـگاهها چنیـن امکانـی را در اختیارمـان میگـذارد».
او حمایـت و اسـتقبال همزمـان واردکننـدگان و تولیدکننـدگان از ایرانکازمتیـکا را بـه رویکردهـا و سیاسـتهای نادرسـت
پیشـین مرتبـط دانسـت و گفـت« :چالـش اصلـی بـه زمانـی برمیگـردد کـه ورود ایـن محصـولات کامال آزاد بـود و بـا واردات
بیرویـه ،بخـش عمـده بـازار داخلـی در اختیـار کالاهـای خارجـی قـرار گرفته بـود ،حالا بـا ممنوعیـت واردات و نظـارت جدی و
علمـی بـر آن ،واردکنندههـا و تولیدکنندههـا میتواننـد بـا همـکاری یکدیگـر بـا ترکیـب دانـش و سـرمایه ،بـه نتیجـه برسـند».
رئیـس انجمـن انجمـن تولیدکننـدگان صنایـع شـوینده ،آرایشـی و بهداشـتی ایـن نکتـه را نیـز یـادآوری کـرد کـه« :انجمـن
تولیدکننـدگان در جلسـات و نشسـتهایی کـه بـا انجمـن واردکننـدگان داشـتهاند ،به ایـن توافق رسـیدهاند تـا محصولاتی را که
در تـوان ماسـت ،تولیـد کنیـم و فهرسـت کالاهایـی را کـه واقعـا نمیتوانیـم داخل کشـور بسـازیم و به بـازار عرضه کنیم ،رسـما
اعالم نماییـم تـا جلـوی واردات آنهـا بهاشـتباه گرفتـه نشـود و مردم در ایـن زمینه دچار مشـکل نشـوند».
«یکـی از نـکات مهـم مربـوط به لوازم آرایشـی و بهداشـتی ،تبلیغـات غیرواقعـی و غیرعلمی دربـاره تاثیرات بعضـی محصولات
اسـت ،همایـش و نمایشـگاه ایرانکازمتیـکا میتوانـد در ایـن زمینـه هـم اثرگـذار باشـد و بـا ارائـه اطلاعـات درسـت و معتبـر به
بـالا رفتـن دانـش و آگاهـی مصرفکننـدگان کمـک کنـد ».دکتر بختیـار علمبیگـی ضمن بیـان این مسـاله برگـزاری کارگاههای
علمـی را یکـی از بخشهـای مهـم ایرانکازمتیـکا عنـوان کـرد و در توضیـح ایـن نکتـه گفـت« :علـم انتهـا نـدارد و هـر روز در
همـه زمینههـا پیشـرفت میکنـد ،برگـزاری کارگاههـای آموزشـی و علمـی یکی از بخشهـای ضروری چنین نمایشـگاهی اسـت
تـا بـه نتیجـه مطلوبتـری برسـد و طبیعتـا یکـی از نتایـج برگـزاری چنیـن کارگاههایـی ،بـالا رفتـن کیفیـت محصـولات تولیـد
داخل اسـت».
دومیـن همايـش و نمايشـگاه بینالمللی ایرانکازمتیکا (فرآوردههای آرایشـی ،بهداشـتی ،شـوینده ،سـلولزی و صنایع وابسـته)
از ۳تـا ۵دیمـاه ۱۳۹۸بـا ریاسـت دکتـر محمدرضـا شـانه سـاز و دبیری دکتـر عبدالعظیـم بهفر در محـل هتل المپیـک تهران
برگزار خواهد شـدu.
21