Page 23 - 452
P. 23

‫بختیار علم‌بیگی‪ ،‬رئیس انجمن انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده‪ ،‬آرایشی و بهداشتی‪:‬‬

           ‫ایرا ‌نکازمتیکا فرصتی برای معرفی و‬

                   ‫تبلیغ فیزیکی کالاهای داخلی‬

                           ‫بـا توجـه بـه شـعار امسـال و تاکیـد مقـام معظـم رهبری بـر اولویـت قـرار گرفتن تولیـدات داخلـی‪ ،‬ایـن محصولات بـه تبلیغ‬
                                                      ‫نیـاز دارنـد و نمایشـگاه نیـز یکـی از روش‌هـای موثـر بـرای معرفـی آن‌ها به شـکل فیزیکی اسـت‪.‬‬

                           ‫دکتـر بختیـار علم‌بیگـی‪ ،‬رئیـس انجمـن انجمـن تولیدکننـدگان صنایـع شـوینده‪ ،‬آرایشـی و بهداشـتی‪ ،‬ضمن بیان ایـن نکته‬
                           ‫بـه تاثیـر غیرقابـل انـکار تحریم‌هـا بـر تمـام عرصـه و زمینه‌هـا اشـاره کـرد و گفـت‪« :‬علی‌رغـم فشـار و محدودیت‌هـای شـرایط‬
                           ‫تحریمـی‪ ،‬بـه دلیـل کاهـش و حتـی ممنوعیـت واردات‪ ،‬فرصتـی بـرای پیشـرفت در زمینـه تولیـد کالاهـای داخلـی پیـش آمده‬
                           ‫اسـت و همایـش و نمایشـگاه ایران‌کازمتیـکا عرصـه مناسـبی برای ارتبـاط بین تولیدکننـدگان و نمایش نتیجه تلاش‌ آن‌هاسـت و‬
                           ‫همیـن مـوارد بـه رونـق صنعـت و تولیـد داخلـی کمک می‌کنـد و حتـی می‌توانیـم در زمینه تولیـد لوازم آرایشـی بـه خودکفایی‬

                                                                                                              ‫برسـیم و به سـمت صـادرات برویم‪».‬‬
                           ‫دکتـر علم‌بیگـی بـا تاکیـد بـر موفقیـت کشـور در زمینه تولیـد کالاهـای شـوینده‌‪ ،‬افـزود‪« :‬خوشـبختانه در این زمینـه به روز‬
                           ‫هسـتیم و پیشـرفت خوبـی داشـته‌ایم ولـی بـه دلیـل نداشـتن تبلیغـات مناسـب و معرفی نشـدن تولیدات آرایشـی و بهداشـتی‪،‬‬

                              ‫نتوانسـته‌ایم در ایـن زمینـه نظـر مـردم را جلـب کنیـم و برگـزاری نمایشـگاه‌ها چنیـن امکانـی را در اختیارمـان می‌گـذارد‪».‬‬
                           ‫او حمایـت و اسـتقبال همزمـان واردکننـدگان و تولیدکننـدگان از ایران‌کازمتیـکا را بـه رویکردهـا و سیاسـت‌های نادرسـت‬
                           ‫پیشـین مرتبـط دانسـت و گفـت‪« :‬چالـش اصلـی بـه زمانـی برمی‌گـردد کـه ورود ایـن محصـولات کامال آزاد بـود و بـا واردات‬
                           ‫بی‌رویـه‪ ،‬بخـش عمـده بـازار داخلـی در اختیـار کالاهـای خارجـی قـرار گرفته بـود‪ ،‬حالا بـا ممنوعیـت واردات و نظـارت جدی و‬
                           ‫علمـی بـر آن‪ ،‬واردکننده‌هـا و تولیدکننده‌هـا می‌تواننـد بـا همـکاری یکدیگـر بـا ترکیـب دانـش و سـرمایه‪ ،‬بـه نتیجـه برسـند‪».‬‬
                           ‫رئیـس انجمـن انجمـن تولیدکننـدگان صنایـع شـوینده‪ ،‬آرایشـی و بهداشـتی ایـن نکتـه را نیـز یـادآوری کـرد کـه‪« :‬انجمـن‬
                           ‫تولیدکننـدگان در جلسـات و نشسـت‌هایی کـه بـا انجمـن واردکننـدگان داشـته‌اند‪ ،‬به ایـن توافق‌ رسـیده‌اند تـا محصولاتی را که‬
                           ‫در تـوان ماسـت‪ ،‬تولیـد کنیـم و فهرسـت کالاهایـی را کـه واقعـا نمی‌توانیـم داخل کشـور بسـازیم و به بـازار عرضه کنیم‪ ،‬رسـما‬

                                             ‫اعالم نماییـم تـا جلـوی واردات آن‌هـا به‌اشـتباه گرفتـه نشـود و مردم در ایـن زمینه دچار مشـکل نشـوند‪».‬‬
                           ‫«یکـی از نـکات مهـم مربـوط به لوازم آرایشـی و بهداشـتی‪ ،‬تبلیغـات غیرواقعـی و غیرعلمی دربـاره تاثیرات بعضـی محصولات‬
                           ‫اسـت‪ ،‬همایـش و نمایشـگاه ایران‌کازمتیـکا می‌توانـد در ایـن زمینـه هـم اثرگـذار باشـد و بـا ارائـه اطلاعـات درسـت و معتبـر به‬
                           ‫بـالا رفتـن دانـش و آگاهـی مصرف‌کننـدگان کمـک کنـد‪ ».‬دکتر بختیـار علم‌بیگـی ضمن بیـان این مسـاله برگـزاری کارگاه‌های‬
                           ‫علمـی را یکـی از بخش‌هـای مهـم ایران‌کازمتیـکا عنـوان کـرد و در توضیـح ایـن نکتـه گفـت‪« :‬علـم انتهـا نـدارد و هـر روز در‬
                           ‫همـه زمینه‌هـا پیشـرفت می‌کنـد‪ ،‬برگـزاری کارگاه‌هـای آموزشـی و علمـی یکی از بخش‌هـای ضروری چنین نمایشـگاهی اسـت‬
                           ‫تـا بـه نتیجـه مطلوب‌تـری برسـد و طبیعتـا یکـی از نتایـج برگـزاری چنیـن کارگاه‌هایـی‪ ،‬بـالا رفتـن کیفیـت محصـولات تولیـد‬

                                                                                                                                   ‫داخل اسـت‪».‬‬
                           ‫دومیـن همايـش و نمايشـگاه بین‌المللی ایران‌کازمتیکا (فرآورده‌های آرایشـی‪ ،‬بهداشـتی‪ ،‬شـوینده‪ ،‬سـلولزی و صنایع وابسـته)‬
                           ‫از ‪ ۳‬تـا ‪ ۵‬دی‌مـاه ‪ ۱۳۹۸‬بـا ریاسـت دکتـر محمدرضـا شـانه سـاز و دبیری دکتـر عبدالعظیـم بهفر در محـل هتل المپیـک تهران‬

                                                                                                                            ‫برگزار خواهد شـد‪u.‬‬

‫‪21‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28