Page 26 - 452
P. 26
اما سخ تگيري در مورد واردات و ممانعت براي ورود محصولات
آرايشي و بهداشتي از مبادي قانوني ،بدون شک کمک بزرگي به
ورود قاچاق اين کالاها است و نتيجه آن هم بيشتر شدن حجم
محصولات تقلبي و حتي غيراستاندارد و ب يکيفيت در بازار است.
م يتوانيم محصولات خود را در قلب اروپا بفروشيم
رضا حسينمردي
عضو انجمن متخصصين پوست ايران
همایش و نمایشگاه ایران کازمتیکا به تنوير افکار عمومي و معرفي
محصولات داخلي کمک شاياني کند .به صورت کلي زماني که متولي
يک رويداد وزارت بهداشت و برگزاري آن به عهده سازمان غذا و وزارت ارشاد ،حامي ايران کازمتيکا در مبارزه با قاچاق
دارو باشد به نظر م يرسد با برنام هاي سازماندهي شده در راستاي دکتر مهرشاد کاظمي
اهداف سلامت روبرو هستيم ،رويدادي چند منظوره که دستاوردهاي معاون امور فرهنگي و رسان هاي اداره کل فرهنگ و ارشاد
بسياريرام يتواندبههمراهداشتهباشد.درحالحاضرسهمعمدهاي اسلامي استان تهران
از محصولات آرايشي و بهداشتي به صورت قاچاق در بازار عرضه يکي از فعالي تهاي اداره کل ارشاد اسلامي ،مسئوليت داشتن
م يشود و نتيجه رابط ههاي خاص يا تجارت ناسالم است و نه تنها در کميته فرهنگي و مبارزه با قاچاق کالا است و از آنجايي که
آسي بهايي را به صنعت وارد م يکنند که سلامت مردم را هم نشانه وجود محصولات تقلبي در حوزه محصولات آرايشي و بهداشتي
م يرود .برگزاري اين گونه رويدادها و تبليغات صحيح در رسان هها مشهود است ،يکي از تلا شهاي ما براي پيشگيري از قاچاق کالا
م يتواند سهم عمدهاي از محصولات آرايشي و بهداشتي در خارج از در اين زمينه و فعاليت داشتن در زمينه نظارت بر چاپخان هها در
کشور را از آن خود کند .همچنين در حوزه تجارت آزاد موانعي وجود بسته بندي اين محصولات است .همچنين ما از برپايي نمايشگاه
دارد که بخشي از اين موانع م يتواند توسط سازمان غذا و دارو رفع ايران کازمتيکا استقبال کرديم چون باور داريم پيشرفت تکنولوژي
شود .يعني سازمان غذا و دارو محصول را از يک کانال سبز عبور دهد و فرهنگ بايد همپاي هم پيش بروند و فرهنگسازي درباره اين
و به مصرف کننده خارجي برساند و اگر اين کار به درستي صورت موضوع وظيفه ما است تا با برنامه هاي هدفمند سواد عمومي
بگيرد و همگام با تبليغات صحيح شود ،م يتوانيم محصولات خود را جامعه را در اين زمينه بالا برده و سبک زندگي متناسب با
تکنولوژي را به جامعه معرفي کنيم. حتي در قلب اروپا نيز بفروشيم.
معاون برنامه ریزی اداره کل امورفراورد ههای آرایشی و ايران کازمتيکا ،نمود توانمندي توليدکنندگان داخلي
بهداشتی سازمان غذا و دارو گلرخ قرشي
دکتر عبدالحسین قاسم زاده نايب رييس انجمن فرآورد ههاي بهداشتي ،آرايشي و
تاثیر ایرا نکازمتیکا بر سلامت جامعه عطريات ايران
دومین همایش و نمایشگاه ایران کازمتیکا نقش موثري در به دلیل نگاه غلطی که نسبت به مواد آرایشی و بهداشتی بوده و
حوزه محصولات آرايشي و بهداشتي خواهد داشت و با توجه هنوز هم تا حدی هست ،جای چنین همایش و نمایشگاه بی نالمللی
به اطلاع رساني وسيع و خوبي که تا به حال در مورد آن انجام در فضای علمی و حتی عمومی کشور خالی بود .در حال یکه باید
شده است ،موفقيت آن تضمين شده است .همچنين با توجه به بپذیریم این کالاها نیز جز محصولات مصرفی مهم جامعه هستند
شرايط فعلي و افزايش قيمت ارز ،طبيعتا توجه و رويکرد مردم به و اگر زودتر به این موضوع و اهمیت آ نها توجه نکنیم ،م یتواند
توليدات داخلي بيشتر و به همين دليل استقبال از نمايشگاه هم آسی بهای جدی برای جامعه ایجاد کند که جبرا نشآن ساده
مورد توجه بيشتر خواهد بود .همایش ايران کازمتيکا حتما نقش نخواهد بود .در واقع برگزاری چنین همای شهای علمی و آگاهی
موثري در حوزه محصولات آرايشي و بهداشتي خواهد داشت؛ اما دادن به جامعه ،به نوعی تحقق این رویکرد و شعار مهم در زمینه
از طرفي بايد بدانيم که شرک تهاي واردکننده وضعيت مطلوبي سلامت مردم است که پیشگیری بر درمان برتری دارد.او در ادامه
ندارند و خيلي بيش از توليدکنندگان تحت تاثير نوسانات ارزي معرفی شرک تها و برندهای معتبر در ایرا نکازمتیکا و آشنا شدن
قرار گرفته و آسيب ديدهاند .محدوديت خريد و عرضه محصولات مردم با برچسب اصالت م یتواند از طریق این همایش اتفاق بیفتد.
خارجي باعث م يشود ،شرايط براي توليدکنندههاي داخلي به این همایش فضایی برای معرفی اطلا عرسانی است ،باید به مردم
صورت غير مستقيم ،وضعيت مطلوبي باشد چراکه با حذف رقيب گفته شود که سلام تشان به ایمنی و سلامت کالاهایی که مصرف
فضاي بازتري براي فعاليت و فروش محصولات خود خواهند يافت .م یکنند ،وابسته استu. 24