Page 96 - 32
P. 96

‫گفت‌وگو با دکتر علی مهرآمیزی‬
                                   ‫مدیرعامل شرکت داروسازی تهران شیمی‬

            ‫ایران فارمای‪۹۷‬‬
    ‫افزایش شادابی و امید‬
‫در صنعت استراتژیک دارو‬

‫رخ م ‌یدهد و موجب شک ‌لگیری شبک ‌ههای تخصصی کسب و کار مربوط به‬           ‫شرکت داروسازی تهران شیمی‪ ،‬یکی از شرک ‌تهای موفق و متخصص در‬
‫صنعت عظیم داروسازی م ‌یشود را‪ ،‬از قلم بیاندازیم‪ .‬در دنیای امروز چنین‬     ‫توسعه‪ ،‬تولید و بازاریابی داروهای ژنریک‪ ،‬اختصاصی و همچنین مواد اولیه‬
‫عرص ‌ههایی محل دستیابی به منابع و امکانات در سری ‌عترین زمان ممکن‬        ‫دارویی است‪ .‬تهران شیمی همچنین بزرگترین شرکت داروسازی ژنریک در‬
‫است که ثابت م ‌یکند ما توانست ‌هایم بهر‌هوری را در بهترین فرم خود معنا‬   ‫خاورمیانه است که نیم قرن تجربه در صنعت داروسازی دارد و تبدیل به‬
                                                                         ‫منبع و مرجع اطلا ‌عرسانی دارویی قابل اطمینان برای پزشکان‪ ،‬متخصصان‪،‬‬
                                                          ‫بخشیم‪.‬‬
                                                                                                           ‫داروسازان و دانشجویان شده است‪.‬‬
‫• با توجه به اینکه «تهران شیمی» یکی از شرک ‌تهای داروسازی‬                ‫این شرکت تولیداتی بالغ بر‪ 100‬قلم دارو دارد که ‪ 8‬مورد از آ ‌نها‪،‬‬
‫تاثیرگذار کشور است‪ ،‬علت حمایت شما از «ایران فارما» چیست؟‬                 ‫محصولات انحصاری است که شامل قرص و آمپول کلرپرومازین‪ ،‬قرص‬
‫خوشبختانه «تهران شیمی» با بیش از ‪ ۵۵‬سال قدمت در خدم ‌ترسانی‬              ‫تریمیپرامین‪ ،‬آمپول پرومتازین‪ ،‬کرم لیدوکائین و پریلوکائین‪ ،‬قرص‬
‫به مشتریان خود و عرضه موفق بسیاری از فرآورد‌ههای تجاری خوشنام‪،‬‬
‫توانسته است ب ‌هعنوان عضوی موثر در خانواده صنعت داروسازی ایران‪ ،‬ایفای‬                          ‫تربینافین و سوسپانسیون کلاریترومایسین است‪.‬‬
‫نقش کند‪ .‬با توجه به این پی ‌شزمینه «تهران شیمی» همیشه نقش حمایتی‬         ‫با دکتر علی مهرآمیزی مدیرعامل شرکت داروسازی تهران شیمی در‬
‫خود را برای نمایش پتانسیل و توانمندی موجود و کارهای انجا ‌مشده در این‬    ‫آستانه برگزاری نمایشگاه ایران فارما ‪ 2018‬گف ‌توگویی داشت ‌هایم‪ ،‬که‬
‫صنعت جدی گرفته و حمایت از چنین رخدادهایی را در سرلوحه برنام ‌ههای‬
‫خود قرار داده است‪ .‬حضور و حمای ‌تهای صنفی در سرفصل مسئولی ‌تها و‬                                                                ‫م ‌یخوانید‪.‬‬
‫وظایف صنفی هلدینگ تهران شیمی تعریف شد‌هاند و امیدواریم در آینده نیز‬
‫ادامه یابند‪ .‬یکی دیگر از دلایل حمایت این هلدینگ از «ایران فارما»ی ‪،۹۷‬‬    ‫• ب ‌هعنوان مدیرعامل یکی از شرک ‌تهای داروسازی فعال و موفق‬
‫افزایش شادابی و امید در صنعت استراتژیک داروی کشور است‪ .‬ما معتقدیم‬        ‫کشور‪ ،‬اهمیت و جایگاه نمایشگاه «ایران فارما» را چطور تحلیل‬
‫این امید و نمایش امنیت دارویی جزء مواردی است که همه دس ‌تاندرکاران‬
‫دولتی و خصوصی‪ ،‬باید به آن توجه کنند و در سیاس ‌تگذار ‌یهای پی ‌ش رو‪،‬‬                                                            ‫م ‌یکنید؟‬
‫با حمایت و تقویت گردش مالی صنعت داروسازی و اصلاح قیم ‌تگذاری‬             ‫نمایشگاه «ایران فارما» عرص ‌های خاص و متفاوت برای ایجاد رقابت سالم‬
                                                                         ‫داخلی و بی ‌نالمللی است‪ ،‬که امکان رشد و دستیابی به پدید‌ههای نوین‬
          ‫محصولات به پویایی و پایداری روند کار صنعت‪ ،‬کمک نمایند‪.‬‬         ‫علمی در صنعت داروسازی را فراهم م ‌ینماید‪ .‬این نمایشگاه ب ‌هعنوان یک‬
                                                                         ‫عامل حیاتی در زمینه تبادل اطلاعات‪ ،‬شناسایی نیازهای موجود و نمایش‬
        ‫• به نظر شما این حمایت چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد؟‬
‫«ایران فارما» یک رویداد بسیار ارزشمند در زمینه صنعت داروسازی‬                       ‫توانمند ‌یهای دس ‌تاندرکاران این صنعت‪ ،‬نقش ب ‌هسزایی دارد‪.‬‬
‫داخلی‪ ،‬نشا ‌ندهنده پایداری و صلابت این صنعت است و م ‌یتواند حس‬           ‫این نمایشگاه به همه ذ ‌ینفعان برای رسیدن به آنالیزی دقی ‌قتر از اوضاع‬
‫امنیت و آرامش را نیز برای ه ‌موطنان ایجاد نماید و شرکت داروسازی‬          ‫و شرایط موجود در بازار دارویی و صنعت داروسازی‪ ،‬کمک م ‌یکند‪ ،‬که‬
‫«تهران شیمی» با تمام توان در نیل به این اهداف کوشا خواهد بود‪ .‬این‬        ‫تاثیر بسیار مهمی است؛ این تراز م ‌یتواند نقش ‌ه راه مشخص و دقیقی‬
‫نمایشگاه‪ ،‬عرص ‌های برای تعامل بیشتر و نزدی ‌کتر سها ‌مداران و ذ ‌ینفعان‬  ‫برای رسیدن به اهداف تعری ‌فشده‪ ،‬ارائه نماید‪ .‬از طرف دیگر با توجه به‬
‫صنعت داروسازی در فضایی منظم و با کیفیت است؛ در عین حال باید‬              ‫گردش مالی سه میلیارد دلاری این صنعت ‪-‬که شامل تولید بیش از ‪۹۵٪‬‬
‫آ ‌نرا جایگاهی برای ایجاد روابط محکم ارکان حاکمیتی‪ ،‬سندیکای‬              ‫محصولات دارویی داخل ایران است‪ -‬نشان از تاثیر حیاتی این صنعت بر‬
‫تولیدکنندگان‪ ،‬مصر ‌فکنندگان و تاثیرگذاران بدانیم که برای دستیابی‬         ‫اقتصاد داخلی کشورمان دارد و محل بروز و نمایش آن م ‌یتواند نمایشگاه‬
‫به اهدافی عال ‌یتر و خدم ‌ترسانی حداکثری به بیماران و مصر ‌فکنندگان‬
‫محصولات دارویی‪ ،‬موثر خواهد بود‪ .‬در کنار همه این موارد‪ ،‬فراموش نکنیم‬                                                      ‫«ایران فارما» باشد‪.‬‬
‫«ایران فارما» فضایی تعاملی برای آشنایی تاز‌هواردان صنعت داروسازی ‪-‬اعم‬
‫از دان ‌شآموختگان و سرمای ‌هگذاران خرد و کلان ‪-‬است تا بتوانند جایگاه و‬   ‫• از نظر بی ‌نالمللی این نمایشگاه چه تاثیری م ‌یتواند داشته‬
‫نقش خود را در این صنعت پیدا کنند و در این مسیر به اف ‌قهای مشترک‬                                                                   ‫باشد؟‬

                                              ‫جدیدی دست یابند‪.‬‬           ‫ایران فارما قدر ‌تنمایی صنایع دارویی داخلی در یک رویداد هماهنگ‬
                                                                         ‫است و حضور قدرتمند و شایسته صنایع دارویی را ب ‌هعنوان نقطه قوت‬
                                                                         ‫ملی‪ ،‬منعکس م ‌ینماید‪ .‬چنین فضایی تصمی ‌مگیران دولتی و خصوصی را به‬
                                                                         ‫تعامل حداکثری و بهینه با صاحبان این صنعت ارزشمند ترغیب م ‌یکند‪.‬‬
                                                                         ‫در عین حال نباید اهمیت ارتباطاتی را که در جریان اینگونه نمایشگا‌هها‬
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101