Page 96 - 32
P. 96
گفتوگو با دکتر علی مهرآمیزی
مدیرعامل شرکت داروسازی تهران شیمی
ایران فارمای۹۷
افزایش شادابی و امید
در صنعت استراتژیک دارو
رخ م یدهد و موجب شک لگیری شبک ههای تخصصی کسب و کار مربوط به شرکت داروسازی تهران شیمی ،یکی از شرک تهای موفق و متخصص در
صنعت عظیم داروسازی م یشود را ،از قلم بیاندازیم .در دنیای امروز چنین توسعه ،تولید و بازاریابی داروهای ژنریک ،اختصاصی و همچنین مواد اولیه
عرص ههایی محل دستیابی به منابع و امکانات در سری عترین زمان ممکن دارویی است .تهران شیمی همچنین بزرگترین شرکت داروسازی ژنریک در
است که ثابت م یکند ما توانست هایم بهرهوری را در بهترین فرم خود معنا خاورمیانه است که نیم قرن تجربه در صنعت داروسازی دارد و تبدیل به
منبع و مرجع اطلا عرسانی دارویی قابل اطمینان برای پزشکان ،متخصصان،
بخشیم.
داروسازان و دانشجویان شده است.
• با توجه به اینکه «تهران شیمی» یکی از شرک تهای داروسازی این شرکت تولیداتی بالغ بر 100قلم دارو دارد که 8مورد از آ نها،
تاثیرگذار کشور است ،علت حمایت شما از «ایران فارما» چیست؟ محصولات انحصاری است که شامل قرص و آمپول کلرپرومازین ،قرص
خوشبختانه «تهران شیمی» با بیش از ۵۵سال قدمت در خدم ترسانی تریمیپرامین ،آمپول پرومتازین ،کرم لیدوکائین و پریلوکائین ،قرص
به مشتریان خود و عرضه موفق بسیاری از فرآوردههای تجاری خوشنام،
توانسته است ب هعنوان عضوی موثر در خانواده صنعت داروسازی ایران ،ایفای تربینافین و سوسپانسیون کلاریترومایسین است.
نقش کند .با توجه به این پی شزمینه «تهران شیمی» همیشه نقش حمایتی با دکتر علی مهرآمیزی مدیرعامل شرکت داروسازی تهران شیمی در
خود را برای نمایش پتانسیل و توانمندی موجود و کارهای انجا مشده در این آستانه برگزاری نمایشگاه ایران فارما 2018گف توگویی داشت هایم ،که
صنعت جدی گرفته و حمایت از چنین رخدادهایی را در سرلوحه برنام ههای
خود قرار داده است .حضور و حمای تهای صنفی در سرفصل مسئولی تها و م یخوانید.
وظایف صنفی هلدینگ تهران شیمی تعریف شدهاند و امیدواریم در آینده نیز
ادامه یابند .یکی دیگر از دلایل حمایت این هلدینگ از «ایران فارما»ی ،۹۷ • ب هعنوان مدیرعامل یکی از شرک تهای داروسازی فعال و موفق
افزایش شادابی و امید در صنعت استراتژیک داروی کشور است .ما معتقدیم کشور ،اهمیت و جایگاه نمایشگاه «ایران فارما» را چطور تحلیل
این امید و نمایش امنیت دارویی جزء مواردی است که همه دس تاندرکاران
دولتی و خصوصی ،باید به آن توجه کنند و در سیاس تگذار یهای پی ش رو، م یکنید؟
با حمایت و تقویت گردش مالی صنعت داروسازی و اصلاح قیم تگذاری نمایشگاه «ایران فارما» عرص های خاص و متفاوت برای ایجاد رقابت سالم
داخلی و بی نالمللی است ،که امکان رشد و دستیابی به پدیدههای نوین
محصولات به پویایی و پایداری روند کار صنعت ،کمک نمایند. علمی در صنعت داروسازی را فراهم م ینماید .این نمایشگاه ب هعنوان یک
عامل حیاتی در زمینه تبادل اطلاعات ،شناسایی نیازهای موجود و نمایش
• به نظر شما این حمایت چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد؟
«ایران فارما» یک رویداد بسیار ارزشمند در زمینه صنعت داروسازی توانمند یهای دس تاندرکاران این صنعت ،نقش ب هسزایی دارد.
داخلی ،نشا ندهنده پایداری و صلابت این صنعت است و م یتواند حس این نمایشگاه به همه ذ ینفعان برای رسیدن به آنالیزی دقی قتر از اوضاع
امنیت و آرامش را نیز برای ه موطنان ایجاد نماید و شرکت داروسازی و شرایط موجود در بازار دارویی و صنعت داروسازی ،کمک م یکند ،که
«تهران شیمی» با تمام توان در نیل به این اهداف کوشا خواهد بود .این تاثیر بسیار مهمی است؛ این تراز م یتواند نقش ه راه مشخص و دقیقی
نمایشگاه ،عرص های برای تعامل بیشتر و نزدی کتر سها مداران و ذ ینفعان برای رسیدن به اهداف تعری فشده ،ارائه نماید .از طرف دیگر با توجه به
صنعت داروسازی در فضایی منظم و با کیفیت است؛ در عین حال باید گردش مالی سه میلیارد دلاری این صنعت -که شامل تولید بیش از ۹۵٪
آ نرا جایگاهی برای ایجاد روابط محکم ارکان حاکمیتی ،سندیکای محصولات دارویی داخل ایران است -نشان از تاثیر حیاتی این صنعت بر
تولیدکنندگان ،مصر فکنندگان و تاثیرگذاران بدانیم که برای دستیابی اقتصاد داخلی کشورمان دارد و محل بروز و نمایش آن م یتواند نمایشگاه
به اهدافی عال یتر و خدم ترسانی حداکثری به بیماران و مصر فکنندگان
محصولات دارویی ،موثر خواهد بود .در کنار همه این موارد ،فراموش نکنیم «ایران فارما» باشد.
«ایران فارما» فضایی تعاملی برای آشنایی تازهواردان صنعت داروسازی -اعم
از دان شآموختگان و سرمای هگذاران خرد و کلان -است تا بتوانند جایگاه و • از نظر بی نالمللی این نمایشگاه چه تاثیری م یتواند داشته
نقش خود را در این صنعت پیدا کنند و در این مسیر به اف قهای مشترک باشد؟
جدیدی دست یابند. ایران فارما قدر تنمایی صنایع دارویی داخلی در یک رویداد هماهنگ
است و حضور قدرتمند و شایسته صنایع دارویی را ب هعنوان نقطه قوت
ملی ،منعکس م ینماید .چنین فضایی تصمی مگیران دولتی و خصوصی را به
تعامل حداکثری و بهینه با صاحبان این صنعت ارزشمند ترغیب م یکند.
در عین حال نباید اهمیت ارتباطاتی را که در جریان اینگونه نمایشگاهها