Page 31 - 68
P. 31

‫نایب رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران مطرح کرد‪:‬‬
      ‫نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما صنعت دارو را از حالت بومی خارج می‌کند‬

    ‫پیمان صفردوست‪ /‬نمایشگا ‌ههای تخصصی همواره به عنوان ویترین فعالیت بخ ‌شهای مختلف صنعتی و تجاری‪،‬‬
    ‫مورد توجه گروه های مختلف بوده‌اند‪ .‬اگر از دوره همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا فاکتور بگیریم‪ ،‬خواهیم‬
    ‫دید که در یک دهه گذشته تلاش مجموعه‌های بزرگ بی ‌نالمللی در دنیا بر آن بوده است که بیشترین سهم را‬
    ‫در برگزاری و حضور در نمایشگا ‌هها و رویدادهای تخصصی داشته باشند‪ .‬در کشور ما نیز این موضوع همگام‬
    ‫با حرک ‌تهای جهانی آغاز شد و در بسیاری از صنایع نمایشگا ‌ههای کوچک و بزرگ در کشور برگزار شد‪ .‬در‬
    ‫این سال‌ها حوزه دارو و صنایع دارویی نیز در از قافله عقب نبوده است و با همکاری اهالی صنعت و ارگان‌های‬
    ‫ذی‌صلاح در حوزه سلامت‪ ،‬نمایشگاه ایران فارما را شکل داده است که در ‪ 6‬دوره برگزاری خود به بزرگترین‬
    ‫رویداد تخصصی حوزه دارو در منطقه تبدیل شده است‪ .‬با توجه به اینکه در ما ‌ههای آینده هفتمین دوره این‬
    ‫رویداد بی ‌نالمللی را در پیش داریم‪ ،‬دستاوردها و نتایج حاصل از این نمایشگاه طی این سا ‌لها را از نگاه دکتر مهدی‬
    ‫پیرصالحی‪ ،‬نایب رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران که در کارنامه کاری خود سابقه‬

                                           ‫حضور بر کرسی ریاست سازمان غذا و دارو را نیز دارد‪ ،‬بررسی کرده‌ایم‪.‬‬

                           ‫پیشرفت و توسعه را فراهم آورند‪.‬‬           ‫دکتر مهدی پیرصالحی‪ ،‬در گف ‌ت‌وگو با ماهنامه غذا و دارو‬
    ‫نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای‬               ‫درباره اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه ایرا ‌نفارما در‬
    ‫انسانی ایران درمورد سومین ویژگی برگزاری نمایشگا‌ههای‬            ‫کشور گفت‪ :‬به طور کلی در دنیای امروز که هرچه بیشتر به‬
    ‫تخصصی و مه ‌مترین دلیل اهمیت این رویدادها و تاکید کرد‪:‬‬          ‫سمت صنعتی شدن پیش م ‌یرود نمایشگا‌هها کارکرد بسیار‬
    ‫یک نمایشگاه زمانی م ‌یتواند از حداکثر ظرفی ‌تهای خود‬            ‫مهمی در پیشرفت صنایع مختلف دارند‪ .‬و نمایشگاه ایرا ‌نفارما‬
    ‫برخوردار باشد که باعث برقراری ارتباطات بی ‌نالمللی شود‪.‬‬
    ‫منظور از ارتباطات بی ‌نالمللی‪ ،‬ارتبا ‌طهای متقابل و دوسوی ‌های‬      ‫نیز در حوزه صنایع دارویی از این قاعده مستثنا نیست‪.‬‬
    ‫است که از یک سو شرک ‌تهای بی ‌نالمللی با حضور در آن‬             ‫دکتر پیرصالحی سه کاربرد عمده را برای نمایشگا‌هها‬
    ‫محصولات‪ ،‬خدمات و فناور ‌یهای خود را در معرض دید‬                 ‫برشمرد و در این زمینه تاکید کرد‪ :‬اولین کاربرد مهم‬
    ‫فعالان داخلی قرار دهند و از سوی دیگر فعالان داخلی صنعت‬          ‫نمایشگا‌هها و به خصوص نمایشگاه های تخصصی نمایش‬
    ‫کشور نیز توانمند ‌یهای خود را به بازدیدکنندگان خارجی‬            ‫توان یک مجموعه یا یک صنف را به فعالان آن مجموعه و‬
    ‫نشان دهند و مقدمات عقد قراردادهای بی ‌نالمللی و صادرات‬          ‫صنف نشان م ‌یدهد و م ‌یتواند از این طریق منجر به ه ‌مافزایی‬
    ‫را فراهم کنند‪.‬وی درباره توجه به این ویژگی در نمایشگاه‬
    ‫ایران فارما خاطرنشان کرد‪ :‬برگزارکنندگان این نمایشگاه‬                                                ‫و پیشرفت شود‪.‬‬
    ‫برای برقراری این ارتباط متقابل بین تولیدکنندگان داخلی‬           ‫وی در این باره افزود‪ :‬دومین ویژگی مهم نمایشگا‌هها این‬
    ‫و خارجی‪ ،‬علاوه بر دعوت از نمایندگان و سفرای کشورهای‬             ‫است که فعالان حوز‌ههای مختلف م ‌یتوانند توانمند ‌یهای‬
    ‫دیگر برای بازدید از نمایشگاه‪ ،‬گرو‌ههای مرتبط با صنعت دارو‬       ‫خودرادرحوز‌ههایمختلفتولیدوخدماتبهسیاس ‌تگذاران‬
    ‫در کشورهای دیگر را نیز برای حضور در این رویداد تخصصی‬            ‫و تصمی ‌مگیران آن حوز‌هها نشان م ‌یدهد و از این طریق‬
    ‫دعوت کرد‌هاند تا با شک ‌لگیری این ارتبا ‌طها‪ ،‬از حالت لوکال‬     ‫زمین ‌ههای حمایت‪ ،‬سرمای ‌هگذاری متولیان و در نهایت‬
    ‫(‪ )Local‬و بومی بودن درآمده و هرچه بیشتر وارد بازارهای‬
    ‫بی ‌نالمللی شود‪ .‬از این طریق آن دسته از شرک ‌تهای‬
    ‫دارویی ما که قابلیت صادرات را دارند م ‌یتوانند بازارهایی در‬
    ‫کشورهای همسایه‪ ،‬منطقه و سایر کشورها پیدا کنند و با عقد‬

           ‫قراردادهای همکاری باعث توسعه صنعت دارو شوند‪.‬‬
    ‫دکتر پیرصالحی درباره عملکرد نمایشگاه ایرا ‌نفارما طی‬
    ‫دور‌ههای گذشته و نتایج به دست آمده از آن در طول این‬
    ‫سا ‌لها نیز گفت‪ :‬به نظر اکثر صاحبنظران حوزه دارو این‬
    ‫نمایشگاه‪ ،‬تا امروز رویداد موفقی و مثبتی بوده است‪ .‬البته باید‬

‫‪25‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36