Page 30 - 32
P. 30

‫گزارش کاملی از کارگاه‌هایی که در نمایشگاه ایران فارما برگزار می‌شود‬

‫بیشاز‪50‬کارگاهآموزشی‬
      ‫درایرانفارما‪2018‬‬

‫فرخ د ‌هبزرگی‪ :‬كارگا ‌ههاي آموزشي دور ‌ههايي هستند كه معمول ًا با هدف‌ مشخص و از پيش تعيين شده‬
‫براي ايجاد مهار ‌تهايي در افراد طراحي م ‌يشوند‪ .‬ارزيابي كارگا ‌هها از ديدگاه شركت‌كنندگان و بررسي‬
‫ميزان رضاي ‌تمندي آ ‌نها م ‌یتواند به برگزاركنندگان كارگا ‌هها ديدگاه بهتري درباه نقاط قوت و ضعف‬
‫كار و درنتيجه ارتقاء يكفيت آ ‌نها در زما ‌نها و مقاطع ديگر ارائه كند‪.‬آن چه که نمایشگاه ایران فارما را‬
‫متمایز از سایر نمایشگا ‌ههای تخصصی نموده است‪ ،‬رویداد محور بودن این نمایشگاه است‪ .‬نمایشگاهی که‬
‫حالا در چهارمین سال برگزاری خود به بالندگی رسیده است و نه تنها اهداف و چشم اندا ‌زهای اقتصادی را‬
‫برای خود متصور است بلکه اهداف علمی‪ ،‬فرهنگی و آموزشی را نیز با جدیت دنبال می‌کند‪ .‬ايجاد ارتباط‬
‫صحیح بين موضوع مورد بحث در کارگاه و موضوع نمایشگا ‌ه موجب م ‌يشود مخاطبان از زماني که براي‬
‫آموزش م ‏ي‌گذارند لذت ببرند‪ .‬این کارگا ‌ههای آموزشی فرص ‌تهای طلایی برای توسعه‪ ،‬رشد و آگاهی را‬

                                                                                        ‫به بازدیدکنندگان م ‌یدهند‪.‬‬

‫روش مشارکتی و بحث و تبادل نظر بین استاد و شاگرد انجام‌م ‌یگیرد ‪.‬‬       ‫در کارگا‌ههای چهارمین نمایشگاه ایرا ‌نفارما جهت افزایش اثرگذاری به‬
‫در چنین کارگا‌ههایی مدرس عمدتا عامل ایجاد بحث و گف ‌توگو است و‬               ‫ابعاد مختلفی اندیشیده شده است که در زیر به آن اشاره شده است‪:‬‬
‫شرک ‌تکننده در کارگاه نقش بیشتری در فرآیند یادگیری دارد و هرگونه‬
 ‫ابهام و سئوال در خصوص مباحث در طول برگزاری کارگاه مطرح م ‌یشود‪.‬‬       ‫الف) سازماندهی‪ :‬کمیته علمی پژوهشی سندیکای صاحبان صنایع‬
‫و) فضای مناسب‪ :‬برگزاری کارگا‌ههای آموزشی در فضای نمایشگاه‬              ‫داروهای انسانی ایران در خصوص تعیین برنامه آموزشی‪ ،‬روش آموزش‪ ،‬شیوه‬
‫تخصصی این فرصت را در اختیار مخاطبان علاقمند خواهد داشت تا با‬           ‫ثب ‌‌تنام و امکانات مورد نیاز برای برگزاری‪ ،‬در جلسات متعددی که با حضور‬
‫قرارگرفتن در فضایی مناسب بر اندوخت ‌ههای علمی و تخصصی خود بیافزاید‪.‬‬
‫کارگاه‌های چهارمین رویداد بی ‌نالمللی در سه بخش زیر برنامه‌ریزی‬                         ‫اعضاء تشکیل شد‪ ،‬به جم ‌عبندی و تصمی ‌مگیری رسید‪.‬‬
                                                                       ‫ب) هد ‌فگذاری‪ :‬تعیین هدف از برگزاری کارگا‌ه از اهمیت خاصی‬
                                                       ‫شده است‪:‬‬        ‫برخوردار است‪ .‬هدف عمده آموزش ارتقاء دانش و ایجاد مهارت در مدت‬

       ‫‪ .1‬کارگا ‌ههای دارویی رویداد بی ‌نالمللی ایران فارما ‪2018‬‬          ‫زمان کوتاه و حل برخی از مشکلات و موانع و چال ‌شهای پیش رو است‪.‬‬
‫با هدف ارتقاء سطح آگاهی شرک ‌تکنندگان در چهارمین نمایشگاه‬              ‫ج) نیاز سنجی‪ :‬توجه به نیاز فردی شرک ‌تکنندگان در واقع ضمانت‬
‫بی ‌نالمللی دارو و صنایع وابسته از جدیدترین اطلاعات‪ ،‬قوانین و مقررات‬   ‫اجرایی موفقیت و ضامن افزایش رضایت آنان در برنامه آموزشی م ‌یباشد‪.‬‬
‫و فناوری‌های صنعت دارویی کشور‪ 25 ،‬نشست‪ ،‬کارگاه و دوره تخصصی‪،‬‬
‫در طول نمایشگاه ایران‌فارما‪ ،‬برگزار خواهد شد‪ .‬این نشست‌ها و کارگا‌هها‬      ‫بدین ترتیب نیاز سنجی راه را برای تهیه مواد آموزشی هموار م ‌یسازد‪.‬‬
‫ب ‌هعنوان یک امکان در اختیار شرک ‌تها و موسسه‌های شرک ‌تکننده و‬        ‫ب ‌ههمین منظور در نظرسنج ‌یهای مختلفی که میان صاحبان صنایع‪،‬‬
‫بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفته است‪ .‬این دور‌هها پس از رایزنی‬    ‫داروسازان‪ ،‬دانشجویان و مسئولین فنی توزیع شد‪ ،‬نیازهای مخاطبین این‬
‫با کارشناسان و متخصصان این عرصه‪ ،‬انتخاب و نهایی شده است و برای‬         ‫کارگاه بررسی و رصد و برای دور‌ههای پر مخاطب‪ ،‬در چهارمین نمایشگاه‬
‫شرک ‌تکنندگان در این دور‌هها گواهی معتبر از سوی سندیکای صاحبان‬
                                                                                       ‫ایران فارما‪ ،‬کارگا‌ههای آموزشی تنظیم و برنام ‌هریزی شد‪.‬‬
                            ‫صنایع داروهای انسانی صادر خواهد شد‪.‬‬        ‫د) هماهنگی‪ :‬هماهنگی و سازگاری بین سطح علمی و تخصص شغلی‬

                                                                                        ‫شرک ‌تکنندگان در کارگاه آموزشی اهمیت زیادی دارد‪.‬‬
                                                                       ‫ه) آموزش مشارکتی و گروهی‪ :‬در کارگا‌ههای آموزشی‪ ،‬یادگیری به‬

                                                                                                                                                ‫‪28‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35