Page 32 - 32
P. 32

‫نگاهی به برگزاری سه دوره توردانشجویی در نمایشگاه ایران فارما‬

‫تورهایدانشجوییدر‬
‫ایرانفارمایجهانی‬

‫فرخ ده‌بزرگی‪ :‬شرط توسعه پایدار و همه جانبه جوامع در عرص ‌ههای اجتماعی‪ ،‬فرهنگی‪ ،‬اقتصادی و‬
‫تولیدی استفاده از توان علمی صاحبان اندیشه و دانش است‪ .‬در راستای تحقق این هدف‪ ،‬برخورداری از‬
‫سلامت در جامعه از ملزومات اولیه است‪ .‬برای رسیدن به جامعه سالم دانشکده‌های بهداشت وظیفه‬
‫تربیت نیروها‪ ،‬کارکنان‪ ،‬متخصصین و پژوهشگران در عرصه بهداشت جامعه را بر عهده دارند‪ .‬از طرفی‬
‫ارتباط این بخش با صنعت می‌تواند منجر به تزریق علم و اید ‌ههای نو به صنایع شود؛ صنایعی که خود با‬
‫استفاده از تکنولوژی روز و ایجاد توانایی رقابت در جهان در حال پیشرفت هستند و در این میان نقش دفتر‬

                                                           ‫ارتباطات با صنعت از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود‪.‬‬

                                  ‫تجربه عملی از عملیات صنعتی‬              ‫تورهای بازدید صنعتی‪ ،‬جزئی حیاتی از آموزش شده است‪ .‬این گونه تورها‬
‫همچنین تورهای صنعتی به دانشجویانی که ب ‌هدنبال آموزش حرف ‌های‬             ‫به مخاطبان کمک م ‌یکند تا شکاف میان فضای کلاس و دنیای واقعی کار‬
‫(تولید‪ /‬بازاریابی ‪ /‬امور مالی ‪ /‬عملیات ‪ /‬زنجیره تامین و غیره) هستند‪ ،‬کمک‬  ‫را کم کنند‪ .‬این بازدیدها همچنین اطلاعات تاز‌های را درباره انواع فرآیندها و‬
‫م ‌یکنند تا تجربه عملی از عملیات صنعتی و در ‌سهایی را که تا پیش از این‬    ‫نحوه عملکرد در صنایع مختلف در اختیار افراد مختلف و خصوصاً دانشجویان‬
                                                                          ‫و محققان قرار خواهد داد و باعث ارتقاء و تقویت تجربه عملی آ ‌نها م ‌یشود‪.‬‬
                             ‫ب ‌هصورت تئوری خواند‌هاند‪ ،‬بدست آورند‪.‬‬       ‫این اتفاق در نمایشگاه ایران فارما هم از دوره دوم رقم خورده و نتایج بسیار‬

                 ‫پر شدن شکاف آموزش نظری و یادگیری علمی‬                               ‫خوبی را به همراه آورده است که در ادامه درباره آن م ‌یخوانید‪.‬‬
‫دیدار مراکز صنعتی‪ ،‬شکاف بین آموزش نظری و یادگیری عملی در یک‬
‫محیط واقعی را از بین م ‌یبرد و به مخاطبان کمک م ‌یکند تا دانش تئوری‬                          ‫بازدید علمی‪ -‬صنعتی و تغییر دید دانشجویان‬
‫را با دانش صنعتی و کاربردی ترکیب کنند‪ .‬یکی از مهمترین ویژگ ‌یهای‬          ‫بازدید صنعتی دیدگاه دانشجویان را جهت ورود به دنیای صنعت روش ‌نتر‬
‫این تورها برای بازدیدکنندگان‪ ،‬فرصتی است که برای تجربه یادگیری فعال‬        ‫و عمی ‌قتر خواهد نمود و فرصتی برای یادگیری عملی از طریق تعامل‪،‬‬
‫‪ /‬تعاملی در کلاس و همچنین در خارج از محیط کلاس فراهم م ‌یآورد‪ .‬با‬         ‫رو ‌شهای کاری و شیو‌ههای اشتغال به ارمغان خواهد آورد و به آ ‌نها کمک‬
‫بازدید بخ ‌شهای مختلف صنعت‪ ،‬دانشجویان قادر به شناسایی زمین ‌ههای‬          ‫خواهد کرد که دیدگاهی مطابق بر واقعیت از زمینه کاری خود داشته باشند‬

   ‫کار آینده خود خواهند بود و به دید جام ‌عنگرتری دست خواهند یافت‪.‬‬            ‫و این دید را بسیار زودتر از آنکه وارد بازار جدی کار شوند پیدا کنند‪.‬‬

‫ایران فارمای چهارم درخصوص تورهای بازدید دانشجویی‬                                         ‫تورهای دانشجویی و درک بیشتر مفاهیم آموزشی‬
‫به بالندگی رسیده است و پی ‌شبینی م ‌یشود که بیش از‬                        ‫تور بازدید دانشجویی یک رویداد تجاری – صنعتی و علمی و همچنین‬
‫‪ 15‬تور بازدید از دانشکد ‌ههای علوم پزشکی و داروسازی‬                       ‫آموزشی است که به درک واقعی دانشجویان از بازار کار در ایران کمک‬
‫سراسر کشور در این نمایشگاه بزرگ و رویدادهای جانبی‬                         ‫شایانی م ‌یکند‪ .‬بازدیدها و تورهای صنعتی همچنین در وضوح بیشتر‬
                                                                          ‫مفاهیم آموزشی صنعت داروسازی تأثیر ب ‌هسزایی دارند زیرا دانشجویان و‬
                   ‫آن حضور پیدا کنند‪.‬‬
                                                                                                  ‫مخاطبان به شیوه عملی آن را رصد م ‌ینمایند‪.‬‬

                                                                                                                                                      ‫‪30‬‬
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37