Page 34 - 32
P. 34

‫نگاهی به نمایشگاه کتاب و رسانه‪ ،‬چهارمین‬
                                                                                                      ‫نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما‬

                                                                           ‫ناشرانتخصصی‬
                                                                            ‫نمایشگاهکتاب‬

                                                                              ‫ایرانفارمارا‬
                                                                                  ‫ترجیح‬
                                                                                  ‫می‌دهند‬

‫فریده فرهادی‪ :‬چهارمین دوره از نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما با برنام ‌ههای جانبی از جمله کارگا ‌ههای‬
‫آموزشی متنوع با موضوعات‪GLP‬در صنعت داروسازی‪ ،‬کاربرد کامپیوتر در صنعت داروسازی‪ ،‬اصول و مبانی‬
‫معتبرسازی ‪ ،Validation‬رو ‌شهای تأمین مالی در صنعت دارو‪ ،‬آشنایی با مقررات ثبت دارو و مواد اولیه‬
‫دارویی در اروپا‪ ،‬مبانی تولید و کنترل کیفی فرآورد ‌ههای پروبیوتیک همراه است که آن را از یک وجهی‬
‫بودن نمایشگاهی بیرون م ‌یآورد و به آن شکلی از رویدادی چند جانبه را م ‌یدهد که دایره مخاطبانش نه‬
‫تنها گسترده می‌شوند که همان مخاطبان می‌توانند از بخ ‌شهای تخصصی بیشتری استفاده کنند‪ .‬یکی از این‬
‫بخ ‌شهای مهم که چند دوره است به نمایشگاه ایران فارما پیوسته و وجه فرهنگی آن را دوچندان کرده‬
‫است؛ سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی‪ ،‬دارویی (دانشگاهی) و دومین نمایشگاه رسان ‌ههای سلامت محور‬

                                                                               ‫است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم‪.‬‬

                                     ‫‪ 15‬ناشر در اولین نمایشگاه‬             ‫رویداد تخصصی ایران فارما از ابتدا با هدف معرفی توانمندی شرک ‌تهای‬
‫اولین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی با حضور ‪ 15‬ناشر تخصصی‬               ‫فعال داخلی و خارجی در صنعت دارو با مجوز سالانه سازمان غذا و دارو و با‬
‫علوم پزشکی برگزار شد و در سال دوم این عدد به حدود ‪ 35‬ناشر افزایش‬           ‫حمایت سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران شروع به کار کرده‬
‫یافت‪ .‬در سومین سال از برگزاری این نمایشگاه‪ ،‬با توجه به افزایش فضای‬         ‫است‪ .‬چهارمین دوره از این رویداد دارویی با سومین نمایشگاه کتب علوم‬
‫نمایشگاهی نسبت به سال گذشته‪ ،‬حضور ناشران ب ‌هدلیل شرایط اقتصادی‬            ‫پزشکی‪ ،‬دارویی (دانشگاهی) و دومین نمایشگاه رسان ‌ههای سلامت محور که‬
‫و گرانی کاغذ با کاهش ‪ 30‬درصدی ب ‌هویژه در بخش نمایندگان ناشران‬             ‫با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادار‌ه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‬
‫خارجی رو به رو شده است‪ .‬همچنین باید خاطر نشان کرد که یکی از‬                ‫ب ‌هصورت همزمان برگزار م ‌یشود‪ .‬امسال در این نمایشگاه علاوه بر فعالین‬
‫مهمترین دستاوردهای نمایشگاه کتاب و رسانه ایران فارما ‪ 2017‬تشکیل‬            ‫حوزه کتاب و رسانه؛ بخ ‌شهای تبلیغات‪ ،‬چاپ و بست ‌هبندی‪ ،‬رسان ‌ههای‬
‫انجمن فرهنگی ناشران علوم پزشکی دانشگاهی بود که در سال گذشته رقم‬            ‫چندمنظوره‪ ،‬رسان ‌ههای دیجیتالی‪ ،‬نر ‌مافزارها و استارتا ‌پها و‪ ...‬هم حضور‬
‫خورد و فعالیت خود را در سال جدید آغاز کرد که این مسئله گام بزرگی‬
‫در این عرصه بود و دستاوردهای بسیاری از جمله نظا ‌ممند کردن ناشران و‬                                                       ‫فعال خواهند داشت‪.‬‬

                                            ‫کتب پزشکی را رقم زد‪.‬‬                  ‫اعطای یارانه و بن کارت به ناشران‪ ،‬دانشجویان و اساتید‬
                                                                           ‫به اعتقاد صاح ‌بنظران‪ ،‬برگزاری نمایشگاه کتب علوم پزشکی‪ ،‬مرجع خوبی‬
 ‫دومین نمایشگاه رسان ‌ههای سلامت محور؛ پیوند صنعت و رسانه‬                  ‫برای دسترسی مراکز و صنایع به تاز‌ههای نشر این حوزه است‪ .‬این نمایشگاه‬
‫دومین نمایشگاه رسان ‌ههای سلامت محور با هدف معرفی نشریات حوزه‬              ‫طبق هر سال با ارائه تسهیلاتی از جمله اعطای یارانه و بن کارت به ناشران‪،‬‬
‫سلامت و دارو و تقویت این رسان ‌هها همزمان با چهارمین نمایشگاه بی ‌نالمللی‬  ‫دانشجویان و اساتید همراه خواهد بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در‬
‫ایران فارما در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) برگزار م ‌یشود‪ .‬از‬          ‫سال اول برگزاری این رویداد فرهنگی ‪ 50‬میلیون تومان و در سال دوم ‪100‬‬
‫آنجای ‌یکه مهمترین ویژگی نمایشگاه ایران فارما‪ ،‬پرداختن به ابعاد فرهنگی‬     ‫میلیون تومان یارانه به نمایشگاه اختصاص داد و در سال سوم با افزایش ‪50‬‬
‫در کنار مسائل تجاری است؛ این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای رسان ‌ههای‬          ‫درصدی نسبت به سال گذشته این خدمات ارائه م ‌یشود‪ .‬یکی از ویژگ ‌یهای‬
‫حوزه سلامت و پزشکی برای تعامل با صاحبان صنایع و فعالان بزرگ دارویی‬         ‫نمایشگاه کتاب و رسانه همزمانی برگزاری آن با بازگشایی دانشگا‌هها است که‬
‫کشور است‪ .‬فعالان حوزه رسانه معتقدند برگزاری نمایشگاه رسان ‌ههای‬            ‫م ‌یتواند فرصت مناسبی برای دانشجویان باشد تا با دریافت بن کارت و لحاظ‬
‫سلامت محور‪ ،‬منجر به اثبات جایگاه صنعت قوی داروسازی م ‌یشود چراکه‬
                                                                              ‫تخفیفات ویژه‪ ،‬کتا ‌بهای مورد نیاز خود را با کمترین قیمت تهیه کنند‪.‬‬

                                                                                                                                                     ‫‪32‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39