Page 37 - 32
P. 37

‫سرمای ‌هگذاران و سایر گرو‌ههای هدف قرار خواهد داد‪.‬‬      ‫برپایی نمایشگا‌ههای بی ‌نالمللی تجاری‪ ،‬عامل مهمی در جهت ایجاد‬
                                                                              ‫ارتباط نزدی ‌کتر میان بازارهای کشورهای مختلف ب ‌هشمار م ‌یآید‪ ،‬چراکه‬
    ‫سه شنبه ‪ 3‬مهرماه‪ :‬پنل تخصصی نوآوري در کاربرد اپلیکیشن حوزه‬                ‫برگزاری یک نمایشگاه بی ‌نالمللی تجاری ب ‌هصورت تخصصی و یا عمومی‪،‬‬
                                                             ‫سلامت‬            ‫بستری را جهت مذاکرات هیئ ‌تهای اقتصادی و بخ ‌شهای تجاری خارجی‪،‬‬
                                                                              ‫فراهم آورده و بدین ترتیب یکی از مراکز توسعه و محورهای اساسی مبادلات‬
    ‫در سا ‌لهای اخیر و با توجه به رشد و ب ‌هکارگیری فناوری اطلاعات و‬
    ‫ارتباطات در صنایع مختلف‪ ،‬ساختار کسب‌و کارها و الگوهای ارز ‌شآفرینی‬                   ‫دو یا چند جانبه بازرگانی خارجی کشورها محسوب م ‌یگردد‪.‬‬
    ‫آ ‌نها نیز دستخوش تغییرات جدی شده است‪ .‬تحول دیجیتال ‪(Digital‬‬              ‫‪.4‬نمایشگا ‌هها‪،‬عاملارتقاءسطحتولیداتوافزایشدرآمدعمومی‬
    ‫)‪Transformation‬کسب ‌و کارهای سنتی را در نوردیده است و مدل‬                 ‫برپایی نمایشگا‌ههای تجاری‪ ،‬نقش مهمی را در ارتقاء سطح تولیدات‬
    ‫جدیدی از تجربه مشتری‪ ،‬فرآیندهای عملیاتی و مدل تجاری را برای آنان‬          ‫و افزایش درآمد عمومی که از نتایج جنبی آن است‪ ،‬ایفا م ‌ینماید‪ .‬انعقاد‬
                                                                              ‫قراردادهای همکار ‌یهای دو یا چند جانبه و نیز سرمای ‌هگذار ‌یهای مشترک‬
                                                     ‫فراهم کرده است‪.‬‬          ‫که در جریان برگزاری نمایشگا‌ههای تجاری تمهیدات و موجبات آن فراهم‬
    ‫اپلیکیشن ‪ mPharma‬ب ‌هعنوان یک برنامه کاربردی خدمات محور حوزه‬              ‫م ‌یگردد‪ ،‬نقط ‌ه آغازی برای تشکیل واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در‬
    ‫سلامت‪ ،‬بسط و توسعه خدمات هوشمند حوزه دارو بر بستر تلفن همراه‪ ،‬را‬          ‫داخل کشور است که علاوه بر ارتقاء سطح اشتغال که قبلا نیز بدان اشاره‬
    ‫دنبال م ‌یکند برنام ‌های که اولین محک جدی بهر‌هبرداری از آن در آوردگاه‬
    ‫نمایشگاه بی ‌نالمللی ایرا ‌نفارما ‪ 2018‬خواهد بود و قابلی ‌تهای گسترده آن‬                          ‫شد‪ ،‬افزایش درآمد عمومی را نیز ب ‌هدنبال دارد‪.‬‬
    ‫شامل معرفی شرک ‌تهای دارویی‪ ،‬امکان بازاریابی آنلاین و بدون واسطه‪،‬‬         ‫‪ .5‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬ایجاد کننده رقاب ‌تهای سالم داخلی و بی ‌نالمللی‬
    ‫معرفی رویدادهای سلامت محور‪ ،‬تسهیل در ارائه خدمات به بازدیدکنندگان‬         ‫خصیصه ذاتی نمایشگا‌هها‪ ،‬گرد هم آوردن بخ ‌شهای مختلف خدماتی و‬
    ‫و غرف ‌هداران نمایشگا‌ههای حوزه دارو و سلامت و ‪ ...‬در این نمایشگاه معرفی‬  ‫صنعتی در یک یا چند حوزه مختلف در محدوده خاص زمانی و مکانی است‬
    ‫خواهد شد‪ .‬روز سوم هفته فارما به معرفی برنامه اپلیکیشن‪mPharma‬‬              ‫که این به نوبه خود نوعی رقابت را میان تولیدکنندگان و عرض ‌هکنندگان و‬
                                                                              ‫صاحبان بخ ‌شهای صنعتی و خدماتی به وجود م ‌یآورد و آ ‌نها را ترغیب‬
                                               ‫اختصاص خواهد داشت‪.‬‬             ‫م ‌ینماید تا با کسب ف ‌نآوری روزآمد و استانداردهای بی ‌نالمللی تلاش‬
                                                                              ‫بیشتری را در جهت افزایش تولیدات و یا ارائه خدمات بازارهای جهانی به‬
    ‫چهارشنبه ‪ 4‬مهرماه‪ :‬اختتامیه کارگا ‌ههاي آموزشی و موردکاوي‪:‬‬                ‫انجام رسانند و از شیو‌ههای نوین بازاریابی جهت دستیابی به بازارهای جدید‬
                                ‫نگاهی ویژه به آموزش در صنعت دارو‬
                                                                                                                                 ‫بهر‌همند گردند‪.‬‬
    ‫تقویت ارتباط آموزش و صنعت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دست‬                                     ‫‪ .6‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬بسترساز انتقال تکنولوژی‬
    ‫اندرکاران نمایشگاه ایران فارما بوده است‪ .‬بدین منظور در کنار حضور‬          ‫یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگا‌ههای بی ‌نالمللی ب ‌هویژه نمایشگا‌ههای‬
    ‫گسترده شرکت‌های فعال در این صنعت‪ ،‬کارگاه‌های آموزشی متعددی‬                ‫تخصصی‪ ،‬فراهم آوردن بسترهای انتقال ف ‌نآوری نوین به بخ ‌شهای صنعتی‬
    ‫برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حوزه‌های مختلف صنعت داروسازی در‬                                     ‫کشو‌رها‪ ،‬ب ‌هویژه کشورهای در حال توسعه است‪.‬‬
    ‫نظر گرفته شده است‪ .‬کارگاه‌های آموزشی نمایشگا‌ه بی ‌نالمللی ایران فارما‬            ‫‪ .7‬نمایشگا ‌هها‪ ،‬عاملی موثر در کاهش هزین ‌ههای تجاری‬
    ‫به گونه‌ای طراحی شده است که بستر لازم جهت بهره‌مندی از دانش‬               ‫از جمله منافع عمده نمایشگا‌هها م ‌یتوان به عامل کاهش هزین ‌هها اشاره‬
    ‫و تخصص استادان خبره داخلی و خارجی‪ ،‬مدیران شرکت‌های معتبر‪،‬‬                 ‫نمود‪ ،‬ب ‌هگون ‌های که تحقیقات نشان م ‌یدهد انجام یک معامله تجاری (ب ‌هطور‬
                                                                              ‫نمونه) در شرایط نمایشگاهی ‪ 30‬درصد ک ‌مهزین ‌هتر و تعداد دفعات پیگیری‬
                   ‫انجمن‌های تخصصی و سایر مراکز تحقیقاتی فراهم آید‪.‬‬           ‫آن ‪ 60‬درصد کمتر‪ ،‬قابل تحقق م ‌یباشد‪ .‬همچنین انجام تحقیقات در‬
    ‫چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما بر اساس یکی از رسالت‌های‬
    ‫خود که توسعه و ارتقاء دانش و ارزش آفرینی است بیش از ‪ 40‬عنوان‬                                          ‫نمایشگا‌هها هزینه پایی ‌نتری را در بر دارد‪.‬‬
    ‫دور‌ه آموزشی و کارگاه مورد کاوی را مرتبط با نیاز صنعت‪ ،‬دانشجویان‪،‬‬         ‫‪ .8‬بازده سرمایه برای مشارک ‌تکنندگان در نمایشگا ‌هها در‬
    ‫داروسازان و متخصصان‪ ،‬اصحاب رسانه و روابط عموم ‌یهای حوزه سلامت‪،‬‬
    ‫ناشران تخصصی کتب علوم پزشکی دارویی و دانشگاهی پی ‌شبینی کرده‬                                ‫مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی بالاتر م ‌یباشد‬
    ‫است که از دوم تا چهارم مهرماه ‪ 1397‬در مصلای امام خمینی همزمان‬             ‫در حال حاضر ابزارهايی برای توسعه تجارت وجود دارد و نمايشگا‌هها‬
    ‫برپا خواهد شد‪ .‬روز چهارم هفته فارما همزمان با اختتامیه نمایشگاه ایران‬     ‫يکی از مهمترين ابزارهايی هستند که در این ارتباط تأثیر داشته است‪.‬‬
                                                                              ‫زيرا در صنعت نمايشگاهی همه ابزارهای بازاريابی را با هم م ‌یبينيد‪.‬‬
                ‫فارما این کارگاه‌های آموزشی و مهارتی پایان خواهد یافت‪.‬‬        ‫تحقیقات انجام شده در این خصوص حاکی از این است که نمایشگا‌هها‬
                                                                              ‫با ‪ 44‬درصد بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر ابزارهای آمیخته ترفیع‬
                        ‫جمعه ‪ 6‬مهرماه‪ :‬تعامل هنر و فرهنگ با صنعت‬              ‫از قبیل تبلیغات‪ ،‬روابط عمومی‪ ،‬فروش حضوری‪ ،‬فروش مستقیم‪،‬‬
    ‫در روز ششم و پایانی هفته فارما به تعامل صنعت داروسازی کشور با‬             ‫فروش‌های فوق‌العاده و جشنواره‌ها از جایگاه بالاتری برخوردار می‌باشد‪،‬‬
    ‫هنر هفتم و برپایی نمایشگاه جانبی عکس اختصاص خواهد داشت و بدین‬
    ‫منوال‪ ،‬هفت ‌های که با رسانه آغاز خواهد شد ؛ با رسانه هم به پایان خواهد‬    ‫ب ‌هگونه‌ای که بازاریابی مستقیم با ‪ 18‬درصد و تبلیغات با ‪ 15‬درصد در‬

                                                               ‫رسید‬                                                    ‫رتبه‌های بعدی قرار دارند‪.‬‬
                                                                              ‫چهارمین نمایشگاه بی ‌نالمللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته)‪ ،‬توسط‬
    ‫چهارشنبه ‪ 11‬مهرماه‪ :‬تورهاي دانشجویی؛ ارتباط صنعت و دانشگاه‬                ‫سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت‬
    ‫پنجمین روز هفته فارما با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به‬               ‫بهداشت‪ ،‬درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو و ب ‌هعنوان بزرگترین‬
    ‫برگزاری تورهای بازدید ویژه دانشجویان رشت ‌‌ههای علوم پزشکی و‬              ‫رویداد دارویی خاورمیانه با مشارکت گسترده سازما ‌ن‪ ،‬انجم ‌نها و نهادهای‬
    ‫داروسازی اختصاص خواهد داشت‪ .‬این تورهای دانشجویی ب ‌همنظور بازدید‬          ‫فعال و حضور بیش از ‪ 500‬شرکت دارویی و صنایع وابسته در روز دوم‬
    ‫هدفمند و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی دانشجویان با شرک ‌تهای‬              ‫هفته فارما( ‪ 2‬مهرماه ‪ )1397‬بازگشایی خواهد شد و فرص ‌تهای نوینی را‬
                                                                              ‫در اختیار صاحبان صنایع و متخصصین و کارشناسان حوزه دارو‪ ،‬تجار و‬
                       ‫فعال در صنعت داروسازی برنام ‌هریزی شده است‪u.‬‬

‫‪35‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42