Page 37 - 32
P. 37
سرمای هگذاران و سایر گروههای هدف قرار خواهد داد. برپایی نمایشگاههای بی نالمللی تجاری ،عامل مهمی در جهت ایجاد
ارتباط نزدی کتر میان بازارهای کشورهای مختلف ب هشمار م یآید ،چراکه
سه شنبه 3مهرماه :پنل تخصصی نوآوري در کاربرد اپلیکیشن حوزه برگزاری یک نمایشگاه بی نالمللی تجاری ب هصورت تخصصی و یا عمومی،
سلامت بستری را جهت مذاکرات هیئ تهای اقتصادی و بخ شهای تجاری خارجی،
فراهم آورده و بدین ترتیب یکی از مراکز توسعه و محورهای اساسی مبادلات
در سا لهای اخیر و با توجه به رشد و ب هکارگیری فناوری اطلاعات و
ارتباطات در صنایع مختلف ،ساختار کسبو کارها و الگوهای ارز شآفرینی دو یا چند جانبه بازرگانی خارجی کشورها محسوب م یگردد.
آ نها نیز دستخوش تغییرات جدی شده است .تحول دیجیتال (Digital .4نمایشگا هها،عاملارتقاءسطحتولیداتوافزایشدرآمدعمومی
)Transformationکسب و کارهای سنتی را در نوردیده است و مدل برپایی نمایشگاههای تجاری ،نقش مهمی را در ارتقاء سطح تولیدات
جدیدی از تجربه مشتری ،فرآیندهای عملیاتی و مدل تجاری را برای آنان و افزایش درآمد عمومی که از نتایج جنبی آن است ،ایفا م ینماید .انعقاد
قراردادهای همکار یهای دو یا چند جانبه و نیز سرمای هگذار یهای مشترک
فراهم کرده است. که در جریان برگزاری نمایشگاههای تجاری تمهیدات و موجبات آن فراهم
اپلیکیشن mPharmaب هعنوان یک برنامه کاربردی خدمات محور حوزه م یگردد ،نقط ه آغازی برای تشکیل واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در
سلامت ،بسط و توسعه خدمات هوشمند حوزه دارو بر بستر تلفن همراه ،را داخل کشور است که علاوه بر ارتقاء سطح اشتغال که قبلا نیز بدان اشاره
دنبال م یکند برنام های که اولین محک جدی بهرهبرداری از آن در آوردگاه
نمایشگاه بی نالمللی ایرا نفارما 2018خواهد بود و قابلی تهای گسترده آن شد ،افزایش درآمد عمومی را نیز ب هدنبال دارد.
شامل معرفی شرک تهای دارویی ،امکان بازاریابی آنلاین و بدون واسطه، .5نمایشگا هها ،ایجاد کننده رقاب تهای سالم داخلی و بی نالمللی
معرفی رویدادهای سلامت محور ،تسهیل در ارائه خدمات به بازدیدکنندگان خصیصه ذاتی نمایشگاهها ،گرد هم آوردن بخ شهای مختلف خدماتی و
و غرف هداران نمایشگاههای حوزه دارو و سلامت و ...در این نمایشگاه معرفی صنعتی در یک یا چند حوزه مختلف در محدوده خاص زمانی و مکانی است
خواهد شد .روز سوم هفته فارما به معرفی برنامه اپلیکیشنmPharma که این به نوبه خود نوعی رقابت را میان تولیدکنندگان و عرض هکنندگان و
صاحبان بخ شهای صنعتی و خدماتی به وجود م یآورد و آ نها را ترغیب
اختصاص خواهد داشت. م ینماید تا با کسب ف نآوری روزآمد و استانداردهای بی نالمللی تلاش
بیشتری را در جهت افزایش تولیدات و یا ارائه خدمات بازارهای جهانی به
چهارشنبه 4مهرماه :اختتامیه کارگا ههاي آموزشی و موردکاوي: انجام رسانند و از شیوههای نوین بازاریابی جهت دستیابی به بازارهای جدید
نگاهی ویژه به آموزش در صنعت دارو
بهرهمند گردند.
تقویت ارتباط آموزش و صنعت همواره یکی از دغدغههای اصلی دست .6نمایشگا هها ،بسترساز انتقال تکنولوژی
اندرکاران نمایشگاه ایران فارما بوده است .بدین منظور در کنار حضور یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاههای بی نالمللی ب هویژه نمایشگاههای
گسترده شرکتهای فعال در این صنعت ،کارگاههای آموزشی متعددی تخصصی ،فراهم آوردن بسترهای انتقال ف نآوری نوین به بخ شهای صنعتی
برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حوزههای مختلف صنعت داروسازی در کشورها ،ب هویژه کشورهای در حال توسعه است.
نظر گرفته شده است .کارگاههای آموزشی نمایشگاه بی نالمللی ایران فارما .7نمایشگا هها ،عاملی موثر در کاهش هزین ههای تجاری
به گونهای طراحی شده است که بستر لازم جهت بهرهمندی از دانش از جمله منافع عمده نمایشگاهها م یتوان به عامل کاهش هزین هها اشاره
و تخصص استادان خبره داخلی و خارجی ،مدیران شرکتهای معتبر، نمود ،ب هگون های که تحقیقات نشان م یدهد انجام یک معامله تجاری (ب هطور
نمونه) در شرایط نمایشگاهی 30درصد ک مهزین هتر و تعداد دفعات پیگیری
انجمنهای تخصصی و سایر مراکز تحقیقاتی فراهم آید. آن 60درصد کمتر ،قابل تحقق م یباشد .همچنین انجام تحقیقات در
چهارمین نمایشگاه بینالمللی ایران فارما بر اساس یکی از رسالتهای
خود که توسعه و ارتقاء دانش و ارزش آفرینی است بیش از 40عنوان نمایشگاهها هزینه پایی نتری را در بر دارد.
دوره آموزشی و کارگاه مورد کاوی را مرتبط با نیاز صنعت ،دانشجویان، .8بازده سرمایه برای مشارک تکنندگان در نمایشگا هها در
داروسازان و متخصصان ،اصحاب رسانه و روابط عموم یهای حوزه سلامت،
ناشران تخصصی کتب علوم پزشکی دارویی و دانشگاهی پی شبینی کرده مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی بالاتر م یباشد
است که از دوم تا چهارم مهرماه 1397در مصلای امام خمینی همزمان در حال حاضر ابزارهايی برای توسعه تجارت وجود دارد و نمايشگاهها
برپا خواهد شد .روز چهارم هفته فارما همزمان با اختتامیه نمایشگاه ایران يکی از مهمترين ابزارهايی هستند که در این ارتباط تأثیر داشته است.
زيرا در صنعت نمايشگاهی همه ابزارهای بازاريابی را با هم م یبينيد.
فارما این کارگاههای آموزشی و مهارتی پایان خواهد یافت. تحقیقات انجام شده در این خصوص حاکی از این است که نمایشگاهها
با 44درصد بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر ابزارهای آمیخته ترفیع
جمعه 6مهرماه :تعامل هنر و فرهنگ با صنعت از قبیل تبلیغات ،روابط عمومی ،فروش حضوری ،فروش مستقیم،
در روز ششم و پایانی هفته فارما به تعامل صنعت داروسازی کشور با فروشهای فوقالعاده و جشنوارهها از جایگاه بالاتری برخوردار میباشد،
هنر هفتم و برپایی نمایشگاه جانبی عکس اختصاص خواهد داشت و بدین
منوال ،هفت های که با رسانه آغاز خواهد شد ؛ با رسانه هم به پایان خواهد ب هگونهای که بازاریابی مستقیم با 18درصد و تبلیغات با 15درصد در
رسید رتبههای بعدی قرار دارند.
چهارمین نمایشگاه بی نالمللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) ،توسط
چهارشنبه 11مهرماه :تورهاي دانشجویی؛ ارتباط صنعت و دانشگاه سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت
پنجمین روز هفته فارما با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو و ب هعنوان بزرگترین
برگزاری تورهای بازدید ویژه دانشجویان رشت ههای علوم پزشکی و رویداد دارویی خاورمیانه با مشارکت گسترده سازما ن ،انجم نها و نهادهای
داروسازی اختصاص خواهد داشت .این تورهای دانشجویی ب همنظور بازدید فعال و حضور بیش از 500شرکت دارویی و صنایع وابسته در روز دوم
هدفمند و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی دانشجویان با شرک تهای هفته فارما( 2مهرماه )1397بازگشایی خواهد شد و فرص تهای نوینی را
در اختیار صاحبان صنایع و متخصصین و کارشناسان حوزه دارو ،تجار و
فعال در صنعت داروسازی برنام هریزی شده استu.
35